Μειωμένη κατά 12% είναι η κίνηση των Ι.Χ. στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και των ταξί κατά 15% στο διάστημα μεταξύ του 2009 και του πρώτου εξαμήνου του 2011.

Αυτό δείχνει πρόσφατη έρευνα για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στο κυκλοφοριακό και συνακόλουθα στην ατμοσφαιρική ρύπανση της πόλης, που δημοσιοποίησε ο χημικός περιβαλλοντολόγος Κώστας Νικολάου.

«Η μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. και των ταξί καθορίζει σε αποφασιστικό βαθμό τα επίπεδα των ατμοσφαιρικών ρύπων στον αέρα των πόλεων και ιδίως των αιωρούμενων σωματιδίων και του διοξειδίου του αζώτου, τα οποία και αποτελούν και το μεγαλύτερο πρόβλημα αφού διαπιστώνονται υπερβάσεις των ορίων ποιότητας αέρα στις πόλεις», επισημαίνει ο κ. Νικολάου, σύμφωνα με τον «Αγγελιοφόρο».

Θα περίμενε κανείς ότι αυτή η μείωση της κυκλοφορίας θα οδηγούσε σε αύξηση των μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, υπογράμμισε ο κ. Νικολάου. Κι όμως, ούτε στην Ελλάδα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στη Θεσσαλονίκη ήταν ανεπαίσθητη η αύξηση της επιβατικής κίνησης των λεωφορείων του ΟΑΣΘ), ούτε σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις παρατηρήθηκε κάτι τέτοιο.

Η οικονομική κρίση δεν έχει οδηγήσει σε ουσιαστική αύξηση της επιβατικής κίνησης των μέσων μαζικής μεταφοράς σε καμία σχεδόν πόλη. Στο Λονδίνο, η επιβατική κίνηση του μετρό έχει πτώση 6%, στο Παρίσι η RATP εμφανίζει πτώση 0,8%, στο Μιλάνο εμφανίζεται μείωση κατά 1,2%, ενώ στη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη η πτώση της επιβατικής κίνησης των μέσων μαζικής μεταφοράς ξεπερνά το 10%.

«Η μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. και των ταξί οφείλεται συνολικά στη μείωση των μετακινήσεων των πολιτών ένεκα ανεργίας, στη μείωση των μετακινήσεων, που σχετίζονται με τις χαμένες θέσεις εργασίας, καθώς και στη μείωση των ''μη αναγκαίων'' μετακινήσεων (αγορές, ψυχαγωγία κ.τ.λ.)», σημείωσε ο κ. Νικολάου.

Η προσωρινά εμφανιζόμενη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στον αέρα των πόλεων μπορεί να δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι η κρίση έχει θετικές επιπτώσεις στην ποιότητα του αέρα.

Οπως προειδοποιεί όμως, σύμφωνα με το δημοσίευμα στο newsbeast.gr, ο κ. Νικολάου, τα οικονομικά δεδομένα είναι εξαιρετικά πιθανόν να οδηγήσουν σύντομα και σε ένα άλλο φαινόμενο: την κακή συντήρηση των οχημάτων μειωμένων εισοδημάτων.