Μετά απο σχεδόν ενάμισι μήνα ταλαιπωρίας , δόθηκε η έγκριση στο πλοίο "Σαμαριά" της ΑΝΕΝΔΥΚ να εκτελεί και πάλι δρομολόγια στην Νότια Κρήτη. Το πρόβλημα είχε δημιουργηθεί όταν το υπ.Ναυτιλίας - μετά την αποκάλυψη των πλαστών πιστοποιητικών ασφαλείας του Ρωσικού νηογνόμωνα - είχε δώσει εντολή να δέσουν όλα τα πλοία που είχαν πιστοποιητικά απο τον Ρωσικό νηογνώμονα, ασχέτως με το θέμα της ασφάλειάς τους.

Έτσι, ενώ το "Σαμαριά" πληρούσε όλους τους κανονισμούς και τις προυποθέσεις, έμεινε "δεμένο" , με αποτέλεσμα την τεράστια ταλαιπωρία επισκεπτών και κατοίκων αλλά και την μεγάλη οικονομική ζημιά στην ΑΝΕΝΔΥΚ.

Ήδη η ακτοπλοική σύνδεση της Αγ.Ρουμέλης και του Λουτρού με το "Σαμαριά" αποκαταστάθηκε, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται και η τελική έγκριση της εκτέλεσης δρομολογιών απο και προς την Γαύδο μέσω του καθεστώτος της άγονης γραμμής.

Όμως φαίνεται πως στην περίπτωση της Γαύδου, όπως και των άλλων νησιών, που εξυπηρετούνται με το καθεστώς της άγονης γραμμής, δεν ισχύει το "τέλος καλό όλα καλά", καθώς εξακολουθεί να παραμένει σε εκκρεμμότητα το θέμα των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών, με τους νησιώτες να ζητούν να μην γίνουν οι αλλαγές που σχεδιάζει το υπουργείο, καθώς ο κίνδυνος να μείνουν και πάλι αποκλεισμένοι είναι ορατός.