«Παιδί και συμβουλές για σωστή διατροφή» ήταν το θέμα της ομιλίας του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, Σοφοκλή Κλεοβούλου, που ανέπτυξε στους μαθητές της Α΄ Τάξης του 2ου Γυμνασίου και της Ε΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Σούδας, στο πλαίσιο εκδήλωσης των Παιδικών-Εφηβικών Βιβλιοθηκών του Δήμου Χανίων για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής στις 16 Οκτωβρίου.

Ο κ. Κλεοβούλου στην παρουσίαση ανέφερε μεταξύ άλλων:

 «Περισσότεροι από 850 εκ. άνθρωποι εξακολουθούν να πεινούν σε όλο τον κόσμο και 2 δισ. άνθρωποι υποφέρουν από χρόνια έλλειψη θρεπτικών ουσιών. Αντιθέτως, η Ελλάδα έχει τα σκήπτρα στην κατανάλωση θερμίδων και τα πιο παχύσαρκα παιδιά σε όλη την Ευρώπη. Τέσσερα στα δέκα Ελληνόπουλα είναι παχύσαρκα. Kατέχει την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη της παχυσαρκίας.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Ίσως επειδή το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών δεν τρώει μαζί με τους γονείς του. Τρώνε πολύ συχνά σε εστιατόρια γρήγορου φαγητού. Τα αναψυκτικά και τα γλυκά αποτελούν μια καθημερινή άσκηση. Πολλά σχολεία έχουν ακατάλληλα κυλικεία.

Τι μπορούμε να συμβουλέψουμε το παιδί; Είναι αναγκαίο να τονιστεί ότι η ποικιλία στη διατροφή θα μας δώσει όλα τα θρεπτικά συστατικά, που χρειάζεται ο οργανισμός, ώστε να ανταπεξέλθει στο διάβασμα και στις ασχολίες μας. Επιπλέον το μέτρο είναι βασική αρχή για μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή.

 

Περιληπτικά:

1. Δεν υπάρχουν καλά και κακά τρόφιμα, αλλά καλές και κακές διατροφικές συνήθειες.

2. Τρώμε ποικιλία τροφίμων.

3. Μέτρο στη διατροφή μας.

4.Τρώμε πρωινό κάθε μέρα.

5. Τρώμε ρύζι, πατάτες, δημητριακά…. Δίνουν ενέργεια.

6. Τρώμε γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα… φτιάχνουν γερά κόκαλα.

7. Πίνουμε πολύ νερό.

8. Βάζουμε καθημερινά στο πιάτο μας “5 χρώματα… φρούτων & λαχανικά”.

9.Απολαμβάνουμε το γεύμα, χωρίς να βιαζόμαστε, σε ήσυχο οικογενειακό περιβάλλον.

10. Καταναλώνουμε κάποιο γλύκισμα μια φορά την εβδομάδα».