Για την υπηρεσία του αυτή το YouTube συνεργάζεται με πολλές διαφορετικές εταιρίες όπως την TopSpin για τις πωλήσεις που αφορούν εμπορεύματα καλλιτεχνών και εισιτήρια συναυλιών, την SongKick επίσης για εισιτήρια συναυλιών καθώς και συνεργασία με iTunes και Amazon για όλες τις συναλλαγές μουσικών downloads.
Δεν έχει αναφερθεί με ακρίβεια το πώς ακριβώς θα μοιραστούν τα έσοδα από αυτήν την ενέργεια αυτή ,παρόλα αυτά το YouTube ισχυρίζεται ότι θα έχει μόνο ένα μικρό ποσοστό κέρδους επί των πωλήσεων και πως η αμοιβή των καλλιτεχνών θα παραμένει ίδια ανεξαρτήτως καναλιού και δεν θα παίζει ρόλο αν οι πωλήσεις γίνονται αποκλειστικά από το Merch Store.
Όπως γράφει το gugoo.gr, η κίνηση αυτή θα επιτρέψει στους άπειρους χρήστες του YouTube να δουν και μοιραστούν τα video των αγαπημένων τους καλλιτεχνών, να αγοράσουν cd και εισιτήρια για τις συναυλίες τους, αυξάνοντας έτσι και το engagement μεταξύ χρηστών και καλλιτεχνών. Το Merch Store αναμένεται να ξεκινήσει την δράση του παγκόσμια μέσα στις επόμενες εβδομάδες.