Άγονος κηρύχθηκε χθες ο διαγωνισμός της ανοιχτής δημοπρασίας για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι. Ενώ μέχρι τις 14:30 ο Υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης και η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου περίμεναν  την κατάθεση προσφορών απο κοινοπραξίες,ούτε μια εταιρία δεν εμφανίστηκε για να καταθέσει πρόταση.

Όλες επικαλέστηκαν τη δυσμενή οικονομική συγκυρία ωστόσο εικάζεται οτι σε αυτή την πρώτη διαδικασία δημοπράτησης οι εταιρίες αρνήθηκαν να καταθέσουν προσφορές επιδιώκοντας περισσότερα ανταλλάγματα απο το κράτος.

Βέβαια έχουν προηγηθεί έξη (6) ακόμη προσπάθειες για πραγματοποίηση της δημοπρασίας, οι οποίες όμως αναβλήθηκαν καθώς,σύμφωνα με πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενες εταιρείες ζητούσαν τροποποιήσεις των όρων του διαγωνισμού απειλώντας πως δεν θα κατέθεταν προσφορές και επικαλούμενες τον ισχυρισμό πως οι όροι ήταν ασύμφοροι.

Τελικά, παρά τις αλλαγές που έγιναν, οι εταιρείες - θέλοντας προφανώς να πιέσουν ακόμη περισσότερο για αλλαγές προς το συμφέρον τους - δεν κατέθεσαν προσφορές και τώρα πλέον ο χρόνος κυλά αντίστροφα για το έργο, που αποτελεί και βασική δέσμευση της κυβέρνησης προς το Ηράκλειο.

Το ερώτημα είναι πλέον τι θα πράξει ο κ.Ραγκούσης, ο οποίος φέρεται να έχει πάρει πάνω του και αυτό το θέμα.

Θα κάνει επανακήρυξη του διαγωνισμού με τους ίδιους όρους, σε επίδειξη πυγμής προς τις εταιρείες;
Θα τροποποιήσει τους όρους δίνοντας "γη και ύδωρ" στις εταιρείες προκειμένου να γίνει το έργο "πάση θυσία" ;
'Η θα ματαιωθεί το έργο και θα προχωρήσει το σχέδιο επέκτασης του υπάρχοντος αεροδρομίου "Νίκος Καζαντζάκης", όπως έχουν ζητήσει οι τουριστικοί και άλλοι φορείς;

Ανακοίνωση του Λ.Αυγενάκη


Ο βουλευτής Ηρακλείου της ΔΗΣΥ σε σχετική ανακοίνωσή του αναφέρει τα εξής :

«Μετά τις πέντε αλλεπάλληλες αναβολές δημοπράτησης του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι, ο αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών προχώρησε στην αποτυχημένη προσπάθεια ανακοίνωσης του διαγωνισμού για το έργο, ο οποίος τελικά κηρύχθηκε άγονος. Παρόλο που ο ίδιος ο Υπουργός γνώριζε εκ των προτέρων ότι ενδιαφέρον εκ μέρους των μεγάλων εταιρειών για το έργο δεν υπάρχει, περίμενε μάταια έως εχθές την κατάθεση προσφορών.

Αλήθεια, ποιος όμιλος θα έδινε τέτοια εποχή περίπου 1 δις ευρώ, χωρίς εγγυήσεις για τα οικονομικά οφέλη; Η πλήρης αποτυχία του διαγωνισμού αποδεικνύει για ακόμα μια φορά ότι η σημερινή κυβέρνηση διαχειρίστηκε, από το 2009 που ανέλαβε, μόνο επικοινωνιακά το θέμα του νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι, αλλά ουδέν ουσιαστικό έπραξε.

Αλήθεια, ποιόν προσπαθεί να κοροϊδέψει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ; Μήπως η σκόπιμη διενέργεια ενός διαγωνισμού που θα κατέληγε σε βέβαιη αποτυχία αποτελεί την τέλεια δικαιολογία για την επ’ αόριστον αναβολή και τελικώς την ακύρωση αυτού του πολύ σημαντικού αναπτυξιακού έργου πνοής;»