Η Νότιος Κορέα σκοπεύει να ψηφιοποιήσει τα σχολικά της βιβλία ως το 2015 στο πλαίσιο της προώθησης μίας πολιτικής ‘έξυπνης’ και εξατομικευμένης εκπαίδευσης, ανοίγοντας έτσι μία ιδιότυπη κούρσα ανταγωνισμού με τις ΗΠΑ.

Όπως αναφέρει το BBC το σχέδιο, η εφαρμογή του οποίου άρχισε το καλοκαίρι, προβλέπει την εγκατάσταση ασύρματων δικτύων στα σχολεία που θα επιτρέπουν στους μαθητές να μαθαίνουν «παντού και με κάθε τρόπο».

Αφήνοντας πίσω τους τα βαριά (από τα βιβλία...) σακίδια, εξηγεί ο υπουργός Παιδείας και Τεχνολογίας, Τζου-Χο Λι, οι μαθητές με τα ψηφιακά βιβλία «εξερευνούν τον κόσμο πέρα από τη σχολική αίθουσα».

Επιπλέον, το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, που φιλοδοξεί να αντικαταστήσει πλήρως τα χάρτινα βιβλία, θα είναι προσαρμοσμένο να τρέχει σε ποικιλία συσκευών όπως λάπτοπ, ταμπλέτες και τηλεοράσεις με σύνδεση στο Ίντερνετ.

Πέρα από το χαμηλότερο κόστος που προκύπτει από τη μη εκτύπωση των βιβλίων, το υπουργείο ελπίζει ότι θα υπάρξει και θα συντηρηθεί μία ανοιχτά αγορά παραγωγής ψηφιακού, σχολικού περιεχομένου. Ακόμη, εκτιμά το υπουργείο ότι η ψηφιοποίηση θα επιτρέπει σε μαθητές απομακρυσμένων περιοχών να διευρύνουν τις γνώσεις τους καθώς περιορίζεται η ανάγκη να στέλνονται σε αυτούς καθηγητές ειδικών μαθημάτων.

Το εκπαιδευτικό σύστημα της Νότιας Κορέας ήδη κατέχει μία από τις καλύτερες θέσεις παγκοσμίως με τους 15χρονους μαθητές του να έρχονται σε έρευνα του ΟΟΣΑ πρώτοι στη χρήση και διαχείριση ψηφιακών μέσων.

Αυτό, με τη σειρά του οδήγησε τις ΗΠΑ στο να επιταχύνουν την ταχύτερη υιοθέτηση ψηφιακών μεθόδων στο εκπαιδευτικό τους σύστημα.

Ωστόσο κρίσιμα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα παρά την πλούσια συσσωρευμένη εμπειρία στις ψηφιακές εκπαιδευτικές μεθόδους.

Οι δάσκαλοι, επισημαίνει το BBC, χαρακτηρίζοντας η αχίλλειος πτέρνα καθώς αφενός χρειάζονται περισσότερη εκπαίδευση για τη χρήση των νέων μεθόδων και αφετέρου παραμένει πιθανό ο ρόλος τους να περιοριστεί ή να εξαφανιστεί στο ψηφιακό εκπαιδευτικό περιβάλλον.

«Η πικρή αλήθεια είναι ότι μαθητές θα τα μάθουν εξίσου στραβά σε μία τάξη με υπολογιστές όσοι και μία τάξη με μαυροπίνακα» επισημαίνει δάσκαλος και τονίζει ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη της εμπειρίας σε αυτό το περιβάλλον «διαφορετικά κινδυνεύει [το εγχείρημα] να γίνει σπατάλη χρόνου, χρήματος και ευκαιριών».

Από την πλευρά του ο ΟΟΣΑ επισημαίνει ότι οι μαθητές με τις δυνατότητες χρήσεις των ψηφιακών μέσων και των νέων δεξιοτήτων όχι μόνο θα έχουν καλύτερες επαγγελματικές ευκαιρίες στο μέλλον διευρύνοντας το ψηφιακό χάσμα μεταξύ όσων γνωρίζουν τις τεχνολογίες και όσων δεν τις γνωρίζουν καλά ή και καθόλου.

(in.gr)