Με τεχνογνωσία από το ηλεκτρικό Leaf, η Nissan αποκαλύπτει στην Έκθεση της Γενεύης, το Esflow, ένα φουτουριστικό οικολογικό πρωτότυπο στην κατηγορία των κουπέ αυτοκινήτου.

Η φήμη αλλά και η ικανότητα της Nissan στην κατασκευή σπορ αυτοκινήτων με κουπέ… περιτύλιγμα (βλ. 370Z, GT-R) είναι πλέον δεδομένη. Με αφορμή όμως το 81ο Σαλόνι της Γενεύης, η ιαπωνική εταιρεία προχωρά ένα βήμα πιο μπροστά, συνδυάζοντας τις παραπάνω αρετές της με την οικολογία. Και, γιατί όχι, με το πρωτοποριακό ντιζάιν, που ούτως ή άλλως «ακολουθεί» ουκ ολίγα μοντέλα της γκάμας της. Τι ακριβώς είναι λοιπόν είναι το –αν μη τι άλλο- εντυπωσιακό Esflow concept που μόλις πριν λίγες στιγμές είδε το φως της δημοσιότητας; Πριν από οτιδήποτε άλλο, ένα ενδεικτικό όσο και σαφές συνάμα δείγμα γραφής του… δρόμου που αναμένεται να ακολουθήσουν οι Ιάπωνες στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων.



Επί της ουσίας, το μηδενικών εκπομπών Esflow, το οποίο πατά σε αλουμινένιο δάπεδο, κινείται για την περίσταση από δύο «ανεξάρτητους» ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι είναι εγκαταστημένοι στον πίσω άξονα του οχήματος μεταφέροντας την ισχύ τους στους αντίστοιχους τροχούς. Η τελευταία (η οποία δυστυχώς δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί επίσημα) αντλείται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, ανάλογων με εκείνων του επίσης ηλεκτρικού Leaf, οι οποίες με τη σειρά τους είναι τοποθετημένοι κατά μήκος και ανάμεσα στους δύο άξονες, ούτως ώστε να εξασφαλίζουν την καλύτερη κατανομή των μαζών. Σύμφωνα με τη Nissan, η αυτονομία κίνησης του Esflow αγγίζει τα 240 χλμ., τη στιγμή που για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι αρκετά μόλις 5 δλ.!

Εξωτερικά, όπως φαίνεται και στις σχετικές φωτογραφίες, το ηλεκτρικό αυτό κουπέ της Nissan ακολουθεί κατά πόδας τις αισθητικές νόρμες της εταιρείας στη συγκεκριμένη κατηγορία, με το μακρύ εμπρός καπό, τα «πρησμένα» τόξα των τροχών, αλλά και την μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα να πρωτοστατούν. Από εκεί και πέρα, στα σχεδιαστικά highlights του Esflow συγκαταλέγονται αφενός τα πολύ λεπτά εμπρός φώτα τεχνολογίας LED, αφετέρου τα εξίσου… μακριά στο πίσω μέρος, που θυμίζουν έντονα 370Z. Στο εσωτερικό, αν και οι Ιάπωνες δεν έχουν ακόμα αποκαλύψει τη μορφή του, διαβεβαιώνουν πως το… κλίμα είναι ανάλογο, με τα καθίσματα να είναι «σμιλευμένα» στο πίσω τμήμα του αυστηρά 2θέσιου εσωτερικού, τη στιγμή που τα drive-by-wire ποδοστήρια, αλλά και το ανάλογης τεχνολογίας σύστημα διεύθυνσης, ρυθμίζονται ηλεκτρικά, ούτως ώστε ο οδηγός να βρει γρήγορα και εύκολα τη θέση που του αρμόζει.

Για περισσότερες πληροφορίες, υπομονή έως τις αρχές του επόμενου μήνα.



4troxoi.gr