Μία από τις μάλλον ξεχασμένες λιχουδιές είναι τα βατόμουρα. Η κατανάλωση τους πλέον περιορίζεται μόνο σε τυποποιημένη μαρμελάδα. Προφανώς λόγω της δυσκολίας της συλλογής. Μετά από την μελέτη της θρεπτικής αξίας τους, ίσως αναθεωρήσετε!

Τα βατόμουρα είναι μία από τις πιο πλούσιες τροφές σε αντιοξειδωτικά! Η περιεκτικότητα τους σε βιταμίνη C (35% ΗΣΠ) έρχεται να προετοιμάσει τα ανοσοποιητικό μας για τον χειμώνα. Τα 100 γραμμάρια βατόμουρων αποδίδουν μόνο 43 θερμίδες και περιέχουν 5 γραμμάρια φυτικών ινών, έτσι μπορούν να θεωρηθούν πολύ καλοί βοηθοί για τα άτομα που προσπαθούν να ελέγξουν το βάρος και τα άτομα που πάσχουν από δυσκοιλιότητα.

Επίσης είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης Κ (35% ΗΣΠ) και θα πρέπει να περιοριστεί η κατανάλωση τους από άτομα που λαμβάνουν αντιθρομβωτική αγωγή. Είναι εξίσου καλή πηγή μαγνησίου αλλά και καλή πηγή χαλκού, ψευδαργύρου, σιδήρου, κάλιου και μαγγανίου.

Τα φυτοχημικά που περιέχονται στα βατόμουρα έχουν και αυτά ιδιαίτερα σημαντικά οφέλη για την ανθρώπινη υγεία! Οι ανθοκυανίνες βοηθούν στην μείωση εμφάνισης ορισμένων τύπων καρκίνου, στο νευρικό σύστημα και την μνήμη και φυσικά στην αντιγήρανση. Ακόμα, οι κατεχίνες που βοηθούν στο ανοσοποιητικό σύστημα και το ελαγικό οξύ είναι ιδιαίτερης σημασίας αντικαρκινική ουσία.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα