Τελευταία ενημέρωση: 3:39

Αναχώρησε στις 3:40 το μεσημέρι το πλοίο  "Κνωσσός Παλάς"  με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά ή της Ραφήνας, μεταφέροντας δεκάδες φορτηγά- ψυγεία με αγροτικά προϊόντα ενώ το βράδυ θα αναχωρήσουν πλοία της ANEK Lines  από Ηράκλειο και Χανιά.

Συγκεκριμένα όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, το πλοίο "Κρήτη I" θα αποπλεύσει στις 9 το βράδυ από το λιμάνι των Χανίων και το "Super Fast II" στις 8 (από τις 10 που είχε αρχικά ανακοινωθεί), από το λιμάνι του Ηρακλείου, μεταφέροντας κυρίως αγροτικά προϊόντα αλλά και επιβάτες.

Όσοι επιβάτες επιθυμούν να ταξιδέψουν με κάποιο από τα πλοία θα πρέπει να επικοινωνήσουν πρώτα είτε με τα αντίστοιχα λιμεναρχεία είτε με την πλοιοκτήτρια εταιρεία.

1500 τόνοι με ευπαθή προϊόντα μεταφέρονται στην Αθήνα από το Ηράκλειο
 
75 περίπου φορτηγά - ψυγεία με αγροτικά και άλλα ευπαθή προϊόντα που υπολογίζονται στους 1500 τόνους, επιβιβάστηκαν το βράδυ του Σαββάτου στο πλοίο των Μινωικών Γραμμών και ενώ, λίγο μετά τα μεσάνυχτα ανακοινώθηκε η αναχώρησή του, κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΑΣΝΗ κ. Τζωρτζάκη, η αναβολή αποδίδεται στο γεγονός ότι δεν είχε βρεθεί σημείο πρόσδεσης του πλοίου σε λιμάνι του Πειραιά ή σε κάποιο άλλο λιμάνι της Αττικής.

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Τυμπακίου και γραμματέας της ΟΑΣΝΗ κ.Γιώργος Ντισπιράκης, δήλωσε νωρίτερα στο Flashnews.gr, ότι οι προσπάθειες για αναχώρηση του πλοίου θα συνεχιστούν καθώς οι περίπου 1500 τόνοι με ευπαθή προϊόντα κινδυνεύουν με ολοκληρωτική καταστροφή και πρέπει πάση θυσία να «φτάσουν» στον προορισμό τους.

Τελικά  ύστερα από 12 περίπου ώρες δόθηκε τέλος στο θρίλερ που άρχισε να εκτυλίσσεται από τα μεσάνυχτα στο λιμάνι καθώς διευθετήθηκε το τελευταίο εμπόδιο σχετικά με το σημείο πρόσδεσης του πλοίου και ανακοινώθηκε επίσημα στους αγρότες ότι το πλοίο θα αναχωρήσει στις 3 το μεσημέρι.

Μέχρι την Τρίτη η απεργία των ναυτεργατών

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας η απεργία των ναυτεργατών θα συνεχιστεί για ένα ακόμη 48ωρο, μέχρι την Τρίτη 25/10 στις 6 πμ,

Την ίδια ώρα και στην Κρήτη, μετά από έξη ημέρες απεργίας των ναυτεργατών, με τα πλοία να παραμένουν «δεμένα», είναι εμφανείς οι ελλείψεις σε προιόντα, όπως γάλα αλλά και οτιδήποτε «φρέσκο» μεταφέρεται στο νησί.

Η συνέχιση της απεργίας και την επόμενη εβδομάδα, είναι βέβαιο πως θα κάνει εμφανείς τις ελλείψεις και σε άλλα προιόντα, ενώ θα υπάρξουν προβλήματα και στην γενική λειτουργία των επιχειρήσεων.

Παράλληλα σε πλήρες αδιέξοδο βρίσκονται εκατοντάδες Κρητικοί που πρέπει να μεταβούν στην Αθήνα είτε για δουλειές, είτε για λόγους υγείας, και λόγω της απεργίας των ναυτεργατών, υποχρεώνονται είτε να ταξιδέψουν αεροπορικώς, είτε - λόγω της οικονομικής κρίσης - έχουν αποκλειστεί στο νησί.

"Επιταγμένοι" οι απεργοί ναυτεργάτες!!!

Εντύπωση προκαλεί το ότι, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Flashnews.gr,  η επίταξη των ναυτεργατών παραμένει σε ισχύ από τις 30/11/2010, με το αιτιολογικό ότι στη διάρκεια της πολυήμερης απεργιακής κινητοποίησης που πραγματοποίησαν οι ναυτικοί την περίοδο εκείνη δημιουργήθηκε πρόβλημα με την προμήθεια των νησιών σε τρόφιμα και φάρμακα, ενώ κινδύνεψε η αγροτική παραγωγή.

Την απόφαση της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτεργατών είχε λάβει ο τότε υπουργός Θαλασσίων υποθέσεων κ.Διαμαντίδης και παρά του ότι αμφισβητήθηκε απο νομικούς, η επίταξη των απεργών και τα "φύλλα επιστράτευσης¨ εξακολουθούν να είναι σε ισχύ.

Η συνάντηση ΠΝΟ - Χρυσοχοίδη


Το μεσημέρι της Παρασκευής η εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ είχε συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, στην οποία εξετάστηκαν τα αιτήματα των ναυτεργατών.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, έγινε εποικοδομητική συζήτηση και ο κ. Χρυσοχοϊδης απαντώντας στα αιτήματα της απεργίας της Ομοσπονδίας, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:

1ον. Με τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη βουλή, η εποπτεία του ΝΑΤ μεταφέρεται αυτούσια στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, και διατηρείται η αυτονομία του.

2ον. Σε συνεργασία και συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών, θα υπάρξει η βέλτιστη λύση για το θέμα των συντάξεων του ΝΑΤ.

3ον. Ο Ειδικός Λογαριασμός Οικογενειακών Επιδομάτων Ναυτικών (ΕΛΟΕΝ) θα εκσυγχρονισθεί.

4ον. Ο λογαριασμός του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας θα ενισχυθεί με κεφάλαια του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, έτσι ώστε να ενισχυθεί το ποσό που διατίθεται στους άνεργους ναυτικούς.