Στην εποχή που ζούμε είναι δύσκολο να μείνουμε ανεπηρέαστοι ψυχολογικά, πόσο μάλλον οικονομικά.Είναι εποχή που πρέπει να ανταπεξέλθουμε σε όλα όσα δεν είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε.
Έχουμε όλοι ‘κουρέψει’ όλα μας τα έξοδα και τα έχουμε περιορίσει.

Έχουμε ‘κουρέψει’ όμως τα σωστά έξοδα; Και αν ναι με ποιές προτεραιότητες;

Ακόμα και τώρα έχουμε την δυνατότητα όλοι μας να προσέξουμε την υγεία μας και να θωρακίσουμε τη ζωή μας. Με την άσκηση εκκρίνονται ορμόνες όπως η σεροτονίνη και οι ενδορφίνες οι οποίες είναι βασικές για την χαρά και την ψυχική υγεία.

Σε περιόδους κρίσης όπως αυτή που διανύουμε έχουμε τις εξής επιλογές γυμναστικής:

  1. Ιδιωτικό γυμναστήριο
  2. Δημοτικά γυμναστήρια
  3. Γυμναστική στο σπίτι
Αναλύοντας λοιπόν το καθένα ξεχωριστά μπορούμε να αντιληφθούμε ποια μορφή εκγύμνασης μας ταιριάζει και μας συμφέρει.

Στα ιδιωτικά γυμναστήρια οι μηνιαίες συνδρομές είναι περίπου στα 50€ ενώ οι ετήσιες κυμαίνονται στα 300 € με ευκολίες στην πληρωμή. Αυτό αμέσως σημαίνει οτι αν κάνουμε 12 προπονήσεις το μήνα, που είναι ο μέσος όρος προπονήσεων για την διατήρηση της υγείας μας, τότε η προπόνησή μας μάς κοστίζει από 2€ εως 4€. Όσο κοστίζει περίπου ένας καφές σε μια καφετέρια.Αυτό ισχύει για 3 προπονήσεις την εβδομάδα, ενω αν κάνετε παραπάνω ο μέσος όρος κόστους πέφτει. Συνήθως οι παροχές ενός ιδιωτικού γυμναστηρίου είναι ο χώρος με τα βάρη και τα όργανα με αντιστάσεις, η αίθουσα με τα ομαδικά προγράμματα, αποδυτήρια με δικαίωμα χρήσης των ντους, σάουνα και ίσως χαμάμ. Φυσικά όλα τα προγράμματα εκγύμνασης συντονίζονται από κατηρτισμένους γυμναστές.

Στα δημοτικά γυμναστήρια, ανάλογα με την περιοχή και τον δήμο τα προγράμματα μπορεί να είναι δωρεάν και μπορεί να κοστίζουν μέχρι περίπου 25 € το μήνα.Οπότε και πάλι η προπόνησή σας κοστίζει περίπου στα 2€.

Το θέμα με τα δημοτικά γυμναστήρια είναι οτι δεν είναι πάντα πλήρως εξοπλισμένα, είτε από άποψη μηχανημάτων είτε από άποψη γυμναστών, οπότε και εκεί πρέπει να είστε αρκετά προσεκτικοί, ποιά ακριβώς παροχή αγοράζετε με τα χρήματά σας.

Επίσης πρέπει να ενημερωθείτε, ποιους μήνες το χρόνο λειτουργεί το γυμναστήριο και με ποιά προγράμματα. Γενικότερα όμως τα δημοτικά γυμναστήρια προσπαθούν να είναι ανταγωνιστικά με τις παροχές των ιδιωτικών.
Τέλος ιδιωτικά και δημοτικά γυμναστήρια κάνουν ακόμα μεγαλύτερες εκπτώσεις αν συνδρομητές γίνουν παραπάνω από ένα μέλη της ίδιας οικογένειας. Επωφεληθείτε και γυμναστείτε οικογενειακώς.

Στη γυμναστική στο σπίτι φυσικά το κόστος μπορεί να κατέβει όσο εσείς επιθυμείτε όπως και να ανέβει αλόγιστα. Αν είστε γνώστες αρκετών ασκήσεων μπορείτε να γυμναστείτε με αρκετή ασφάλεια αλλά και με τον κίνδυνο τραυματισμού μιας και δεν υπάρχει κάποιος καταρτισμένος γυμναστής για να σας διορθώνει.Επίσης αν σκεφτείτε να κάνετε κάποια επένδυση για τον εαυτό σας, που σημαίνει να αγοράσετε κάποιον διάδρομο ή ποδήλατο και κάποια όργανα γυμναστικής, τότε θα συνειδητοποιήσετε οτι έχετε ξοδέψει τόσα χρήματα όσα θα έφταναν για τουλάχιστον 5 ετήσιες συνδρομές σε γυμναστήριο, λαμβάνοντας όμως και όλες τις υπόλοιπες παροχές που προαναφέρθηκαν.

Σε μια εποχή που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας μας επιβεβαιώνει οτι η παχυσαρκία είναι ο δεύτερος λόγος θανάτων στον κόσμο θα έπρεπε να μας κάνει να αναρωτηθούμε για την δική μας καταναλωτική μανία.

Έρευνες αποδεικνύουν οτι για την αύξηση των τιμών των τροφίμων αιτία είναι ο δυτικό τρόπος κατανάλωσης τροφής. Τις τελευταίες δυο δεκαετίες ο τρόπος διατροφής μας έχει γίνει κατανάλωση κενών θερμίδων. Αυτό παρατηρείται περισσότερο στα χαμηλά οικονομικά εισοδήματα μιας και έρευνες δείχνουν οτι η παχυσαρκία σε πιο εύρωστες οικονομικά ομάδες είναι 5% εως 10% ενώ στα χαμηλά εισοδήματα από 35% εως 45%! Αυτό συμβαίνει λόγω της καθιστικής ζωής και της υπερκατανάλωσης κακής ποιότητας τροφής.

Υπολογίστε λοιπόν τώρα πια αν ξοδεύετε:

Για ένα πακέτο τσιγάρα τη μέρα 4€ επι 30 μέρες του μήνα, 120€ για καρκίνο.
Για μπισκότα, σοκολάτες κλπ ύψους 40€ το μήνα, για καθαρό λίπος στο σώμα σας.
20€ την εβδομάδα για αλκοόλ και αναψυκτικά από super market ή μπαρ, 80€ το μήνα για κενές θερμίδες.
5€ την εβδομάδα για καφέδες δηλαδή 20€ το μήνα.

Επίσης για άσκοπες ‘ευκαιριακές’ αγορές, περίπου 50€ το μήνα.

Ενδεικτικά τα παραπάνω κοστίζουν 310€ το μήνα. Με μια μείωση των παραπάνω κατά 20% κερδίζουμε περίπου 60€ το μήνα. Αυτά τα χρήματα στα περισσότερα γυμναστήρια αρκούν για να γυμναστούν 2 με 3 μέλη της οικογένειάς σας με ετήσιες συνδρομές.

Φυσικά δεν πρέπει να ξεχάσουμε την κοινωνικοποίηση και την ψυχική μας υγεία, οπότε και δεν πρέπει να κλειστούμε στο σπίτι. Είναι καλό επίσης να σκεφτούμε, οτι σε μια ενδεχόμενη έξοδο μπορούμε να ξοδέψουμε λιγότερα από οτι συνήθως.Επίσης το γυμναστήριο συμβάλει ιδιαίτερα στην κοινωνικοποίησή μας.

Αν εντάξουμε σε ένα γενικότερο πλάνο καλής διατροφής, άσκησης και υγείας όλη μας την οικογένεια, τότε το κέρδος είναι πολλαπλό μιας και εκτός από τον οικονομικό παράγοντα, έχουμε επίσης πολλά οφέλη στην υγεία και τον οργανισμό μας που είναι ανεκτίμητα.

Η άσκηση προλαμβάνει αλλά και θεραπεύει μια μεγάλη λίστα ασθενειών και θα σας γλιτώσει από πολλές επισκέψεις σε γιατρούς καθώς και από την κατανάλωση πολλών φαρμάκων.
Γυμναστείτε γιατί ακόμα και αν δεν εξοικονομήσετε χρήματα, με τα ίδια έξοδα θα έχετε βελτιώσει την ποιότητα ζωής σας.
Λέξεις κλειδιά: άσκηση, γυμναστήριο, οικονομία, χρήματα, έξοδα, κόστος,

Σημάδης Θεόδωρος
Personal Trainer-Group Exercise Trainer