Με την άφιξη του νέου Ford Ranger, ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των pick-up αναμένεται να γίνει ακόμα πιο σκληρός, αφού το μοντέλο θέτει νέα δεδομένα σε τομείς όπως είναι η εμφάνιση, η ασφάλεια, η οδική συμπεριφορά και οι μεταφορικές-ελκτικές δυνατότητες.

Δείχνω και είμαι δυνατό
Για να πείσει ένα μοντέλο τον αγοραστή ότι είναι ικανό εκτός δρόμου, σκληροτράχηλο όταν το φορτώνεις και ποιοτικό σε όλους τους τομείς, οφείλει να έχει ρωμαλέα και δυναμική εμφάνιση χωρίς να αλλοιώνονται οι αναλογίες του αμαξώματος, μας δήλωσε ο υπεύθυνος σχεδίασης του νέου Ford Ranger, Craig Metros.

Για το λόγο αυτό, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη λεπτομέρεια, από το πιο διακριτικό «κόψιμο» που συμβάλλει στην αεροδυναμική (για παράδειγμα εκεί που ενώνεται το καπό με τα φτερά), μέχρι και τη θέση της μεσαίας κολόνας, η οποία αλλάζει ανάλογα με το αμάξωμα. Σε κάθε περίπτωση, στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζουν η γρίλια με τις τρεις οριζόντιες μπάρες (χαρακτηριστικές στα μεγάλα SUV και 4x4 οχήματα της Ford), όπως και η δυναμική μάσκα με τον προφυλακτήρα, ο οποίος ανάλογα με την έκδοση είναι μαύρος, στο χρώμα του αμαξώματος ή πιο «ανάγλυφος» (έκδοση Wildtrack).

Από το πλάι, τέλος, το μάτι πέφτει πρωτίστως στους φουσκωμένους θόλους που τονίζουν το φάρδος του αμαξώματος, όπως και στα δύο νεύρα που τρέχουν κατά μήκος, το πρώτο από την καρότσα μέχρι το καπό και το δεύτερο ανάμεσα στους θόλους και στο ύψος του ανώτερου μέρους των τροχών.

http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/390/NEWS/ranger%20lepto_4V.jpg
Oι δαγκάνες των δισκόφρενων φέρουν προστατευτικό κάλυμμα ώστε να εμποδίζονται οι μικρές πέτρες.

Εσωτερικό: Μοντέρνο σχεδιαστικά και ευρύχωρο για τους επιβάτες
Όσον αφορά στην εσωτερική σχεδίαση, αυτή κρίνεται μοντέρνα και ενδιαφέρουσα. Το επάνω μέρος του ταμπλό είναι καλυμμένο με μαλακό υλικό, ενώ το κατώτατο με σκληρά πλαστικά που έχουν σχετικά καλή συναρμογή. Στην κεντρική κονσόλα, οι λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων παραπέμπουν στα επιβατικά της Ford, τα υπόλοιπα χειριστήρια, όπως τα μπουτόν του ESP, του κλειδώματος του πίσω διαφορικού ή του συστήματος κατάβασης λόφου βρίσκονται σε εύκολα προσβάσιμη θέση, ενώ στην εργονομία συμβάλλουν οι πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα.

Αρκεί να αναφερθεί πως συνολικά υπάρχουν 23 σημεία για να αποθηκεύσεις μικροπράγματα, με αποκορύφωμα το ντουλαπάκι του συνοδηγού που μπορεί να χωρέσει 16άρι laptop. Αναφορικά με τους χώρους για τους επιβάτες, στην πίσω σειρά των καθισμάτων ο χώρος για τα γόνατα είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, ο αέρας για το κεφάλι αρκετός ακόμη και για υψηλόσωμους, ωστόσο, όσον αφορά στο εσωτερικό πλάτος θα πρέπει να γίνουν μικρές παραχωρήσεις για να χωρέσει ένας τρίτος.

http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/390/NEWS/ranger%20organaV.jpg
Ο πίνακας οργάνων με τα αναλογικά όργανα είναι ευανάγνωστος και διαθέτει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.

Χώρος Φόρτωσης: Φορτώστε το, αντέχει!
Στα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του νέου Ford Ranger συγκαταλέγεται η μεγάλη καρότσα και οι πολύ καλές ελκτικές και μεταφορικές δυνατότητες. Πιο συγκεκριμένα, το πλάτος μεταξύ των θόλων ανέρχεται στα 1.139 χλστ., ενώ το μήκος της καρότσας στα 2.317, 1.847 και 1.560 χλστ. ανάλογα με τον τύπο (Single, Super και Double Cab αντίστοιχα).

Το μέγιστο πλάτος είναι 1.544 χλστ., ενώ το ύψος 511 χλστ. για όλα τα αμαξώματα. Όσον αφορά στις ελκτικές δυνατότητες (τρέιλερ με φρένα) το 2κίνητο μπορεί να τραβήξει έως 2,5 τόνους, ενώ το 4κίνητο έως 3,35 τόνους (επίδοση εξαιρετική για την κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών). Στην περίπτωση ενός τρέιλερ χωρίς φρένα, το μέγιστο ρυμουλκούμενο βάρος ανέρχεται στα 750 κιλά σε κάθε περίπτωση.

Τέλος, αναφορικά με τις μεταφορικές ικανότητες του μοντέλου, αυτές ποικίλουν ανάλογα με το αμάξωμα ή κινητήρα και έτσι το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.309 κιλά (4x4 Single Cab).

http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/390/NEWS/ranger%20karotsaV.jpg
Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του Ranger είναι 1.309 κιλά και το ρυμουλκούμενο βάρος 3.350 κιλά. Η πόρτα της καρότσας μπορεί να αντέξει μέχρι 220 κιλά.

Κινητήρες-κιβώτιο: Euro5 και νέο 6άρι αυτόματο
To νέο Ford Ranger θα διατίθεται στην Ευρώπη με δύο Euro5 Duratorq TDCi πετρελαιοκινητήρες των 2,2 και 3,2 λίτρων απόδοσης 150 και 200 ίππων (προέρχονται από το Transit) που, κατά την οδηγική μας επαφή, έδειξαν ικανοί να κινήσουν το μοντέλο με άνεση, ακόμη και σε πιο δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες. Στον αυτοκινητόδρομο, βέβαια, ίσως να μην ήταν γραμμικοί σε όλο το φάσμα των στροφών ή «σπιρτόζοι» στο άγγιγμα του δεξιού πεντάλ, ωστόσο το γεγονός, ότι η μέγιστη ροπή (375 και 470 Nm αντίστοιχα) ήταν παρούσα πριν τις 2.000 σ.α.λ. είναι αρκετό για ένα όχημα του είδους.

Μάλιστα, εάν η χρήση του μοντέλου δεν είναι extreme (όσον αφορά στο μέγιστο ωφέλιμο βάρος και στο έδαφος στο οποίο κινείται), τότε ο κινητήρας των 2,2 λίτρων είναι υπεραρκετός για κάθε περίπτωση. Αναφορικά με τα κιβώτια ταχυτήτων, το 6άρι αυτόματο κιβώτιο που αποτελεί και τη σημαντικότερη είδηση, ανταποκρίθηκε, τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου, όπου χρησιμοποιήσαμε κοντές σχέσεις ή χρειάστηκε να κατεβούμε ένα λόφο και με τη βοήθεια του Hill Descent System.

Οδική συμπεριφορά: Άνετο και ασφαλές

Στο δρόμο το νέο Ford Ranger αποκαλύπτει τον pick-up χαρακτήρα του, δηλαδή ο οδηγός νιώθει τις μικρές αναπηδήσεις του πίσω μέρους ένεκα της ανάρτησης με σούστες (τουλάχιστον όταν δεν είναι φορτωμένο), ωστόσο ξεχωρίζει απέναντι στον ανταγωνισμό από τα χαμηλά επίπεδα θορύβου που περνούν στην καμπίνα, αλλά και το θετικό σε πληροφόρηση τιμόνι.

Επιπλέον, χάρη στο στάνταρ ESP με τις επιμέρους ενσωματωμένες λειτουργίες (Hill Descent Control, Trailer Sway Control, Adaptive Load Control, Roll-Over Mitigration και Traction Control System) είναι ασφαλές σε πιο γρήγορους ρυθμούς οδήγησης στην άσφαλτο και ικανό στο χώμα. Ενδεικτικά, μπορεί να ανέβει με άνεση ένα υψηλό λόφο με γωνία ανάβασης 45 μοίρες (ομοίως και να τον κατέβει με το Hill Descent Control), να περάσει ένα ποτάμι βάθους 800 χλστ., να κινηθεί με ασφάλεια σε δρόμο με έντονη πλαϊνή ρήση, χάρη στο σύστημα Roll-Over Mitigration και να περάσει απρόσκοπτα από ένα εμπόδιο χάρη στο Traction Control System που αναγνωρίζει πότε ένας τροχός χάνει πρόσφυση και στέλνει τη ροπή εκεί που υπάρχει (επιπλέον το ΤCS μειώνει και τις στροφές του κινητήρα και συνδυάζεται με τα φρένα).

Τέλος, στις καλές εκτός δρόμου ικανότητες συμβάλλει, φυσικά, και το νέο πλαίσιο τύπου σκάλας στο οποίο πατάει και που είναι αρκετά άκαμπτο παρά το μακρύ μεταξόνιο των 3.220 χλστ.

Το πρώτο 5άστερο Pick Up
Σημείο αναφοράς του νέου Ford Ranger αποτελεί η υψηλή παθητική ασφάλεια που προσφέρει. Απόδειξη τα 5 αστέρια στον EuroNCAP, τιμή που σημειώθηκε για πρώτη φορά στην κατηγορία.

Το νέο Ranger θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ford στο Johannesburg, το οποίο και είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε, αποτελεί όμως ένα παγκόσμιο προϊόν που έχει εξελιχθεί για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών ανά την υφήλιο. Να σημειώσουμε μάλιστα, ότι θα κατασκευάζεται ακόμη στην Αργεντινή και στην Ταϊλάνδη, ώστε να καλύψει τις ανάγκες της Αμερικής και της Ασίας αντίστοιχα.

Κατά την ξενάγησή μας στο εργοστάσιο της Νοτίου Αφρικής, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως η γραμμή παραγωγής είναι σύμφωνη με τα υψηλά στάνταρ της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο. Στο 220.000 τ.μ. εργοστάσιο της Ford στην Pretoria απασχολούνται περισσότεροι από 1.600 εργάτες, ενώ η δυνατότητα παραγωγής ανέρχεται στα 110.000 κομμάτια ετησίως.

http://www.autotriti.gr/jpg/autotriti/390/NEWS/ranger%20EURONCAPv.jpg
To νέο Ranger έχει υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας, αφού είναι το πρώτο όχημα του είδους με 5 αστέρια στο EuroNCAP.


(autotriti)