Το λαχανικό που επιλέξαμε να αναλύσουμε για τον μήνα Νοέμβριο είναι η γλυκοκολοκύθα ή αλιώς κίτρινη κολοκύθα. Δεν ήταν πολύ διαδεδομένη σαν λαχανικό στα ελληνικά νοικοκυριά αλλά πλέον αρχίζει και κατακτά την θέση που της αξίζει στο τραπέζι μας. Με λίγη φαντασία και απλά υλικά, μπορείτε να φτιάξετε εύκολα και θρεπτικά γεύματα, όπως ρυζότο, πίτες ή ζεστές σαλάτες.

Ένα φλιτζάνι βρασμένη γλυκοκολοκύθα αποδίδει μόνο 49 θερμίδες. Είναι καλή πηγή βιταμίνης Ε, θειαμίνης, νιασίνης, βιταμίνης Β6, φολικού, σίδήρου, μαγνησίου και φωσφόρου. Επίσης αποτελεί πολύ καλη πηγή διαιτητικών ινών, βιταμίνης Α, βιταμίνης C, ριβοφλαβίνης, καλίου, χαλκού και μαγγανίου.

Σαν αποτέλεσμα της υψηλής διατροφικής της αξίας της αποτελεί ένα ισχυρό όπλο για την υγεία μας. Τα καροτενοειδή που περιέχει βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα. Τα αντιοξειδωτικά της συμβάλλουν στην αποτροπή αρτηριοσκλήρυνσης και έτσι μειώνονται οι πιθανότητες των εγκεφαλικών επεισοδείων. Επίσης θεωρείτε ότι επιβραδύνει την διαδικασία γήρανσης και την πρόληψη του καταρράκτη.

Η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες οφελεί την υγεία του πεπτικού και απομακρύνει την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου. Ακόμα η μεγάλη περιεκτικότητα της σε κάλιο βοηθάει στην μείωση του κινδύνου εμφάνισης υπέρτασης.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα