Η ερώτηση αυτή έχει μια περίπλοκη και με πολλές παραμέτρους απάντηση.

Πριν απαντηθεί πρέπει πρώτα να προκαθορίσουμε:

Ηλικία. Ανά δεκαετία ζωής ο καθένας έχει διαφορετικές απαιτήσεις από το σώμα του και φυσικά διαφορετικές αντοχές για να τις επιτύχει.


Βάρος. Ανάλογα με τον δείκτη μάζας σώματος αντιστοιχεί και η ένταση της προπόνησης, καθώς και οι στόχοι που θα θέσουμε.

Μυοσκελετικά προβλήματα και ιδιαιτερότητες. Διαφορετικά προγράμματα συντάσονται ανάλογα με την πάθηση, προκειμένου να περιοριστεί ή και να εξαλειφθεί.

Φύλο. Διαφορετικό ασκησιολόγιο ακολουθούμε σε μια γυναίκα από ότι σε έναν άνδρα.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα πρόγραμμα γυμναστικής.

Βασικότερη προϋπόθεση όλων όμως, είναι η διάθεση.Το γυμναστήριο δεν πρέπει να αποτελεί μια ακόμα υποχρέωση, ούτε έναν ακόμα διαγωνισμό για να αποδείξουμε κάτι στον εαυτό μας ή στους άλλους.

Η θετική ψυχολογική προσέγγιση της γυμναστικής είναι αυτή που θα μας προσφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, απλά και μόνο λόγω της διατηρήσης και της εισαγωγής της στην καθημερινότητά μας.

Δοκιμάστε όλους τους τρόπους που σας παρέχει το γυμναστήριό σας, μέχρι να βρείτε αυτό που σας αρέσει. Μην σας αποθαρύνει αν δεν τα καταφέρνετε καλά στην αρχή.

Συνήθως κάθε καινούρια άσκηση που προσθέτουμε στο κινησιολόγιό μας, το σώμα μας πρέπει να την επαναλάβει για τουλάχιστον 5 με 10 φορές, προκειμένου να την αυτοματοποιήσει και να αποκτήσει νευρομυική συναρμογή.

Υπάρχουν πολλές έρευνες που δείχνουν ποια μορφή άσκησης έχει μεγαλύτερα οφέλη από άλλες, μα πριν τις ακολουθήσετε αναλογιστείτε αν σας αρέσουν. Το πιθανότερο αν δεν σας αρέσουν είναι να βάλετε μικρή ένταση, με συνέπεια να μην έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Μην ξεχνάτε οτι κάθε πρόγραμμα είναι καλό να το επιλέξετε πρώτα εσείς και έπειτα ο γυμναστής να σας καθοδηγήσει, αποκλειστικά για τον δικό σας σωματότυπο και τις ανάγκες σας, ώστε να πάρετε όσα περισσότερα οφέλη γίνεται.

Σημάδης Θεόδωρος
Personal Trainer-Group Exercise Trainer