Οι καλύτερες τιμές και η εξοικονόμηση χρόνου είναι τα δύο βασικά πλεονεκτήματα των αγορών μέσω Internet που εκτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι στρέφονται όλο και περισσότερο προς το Διαδίκτυο για την απόκτηση προϊόντων ή/και υπηρεσιών. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της 10ης έρευνας MasterCard Barometer που πραγματοποιήθηκε από τη MasterCard και τη Focus Bari στο διάστημα Ιουνίου – Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν 1 στους 5 Έλληνες (18%) έχει κάνει κάποια αγορά μέσω Internet τους τελευταίους 6 μήνες. Οι πιο συχνοί online shoppers, φαίνεται να είναι κυρίως άνδρες και κοινό νεότερων ηλικιών 18-34 ετών. Το 41% του πληθυσμού αν και είναι χρήστες Internet δεν έχει κάνει κάποια online αγορά το τελευταίο 6μηνο.

Όπως κατέδειξε η έρευνα, την οποία αναδημοσίευσε το myphone.gr, οι Έλληνες καταναλωτές τοποθετούν στα κυριότερα πλεονεκτήματα που προσφέρονται μέσω των διαδικτυακών αγορών τις καλύτερες τιμές και προσφορές (66%) σε σύγκριση με τα καταστήματα αλλά και τη δυνατότητα εξοικονόμησης χρόνου (20%). Ακολουθεί η ανεξάντλητη ποικιλία σε προϊόντα (9%), η οποία αποτελεί για το καταναλωτικό κοινό, ακόμη ένα σημείο υπεροχής των ηλεκτρονικών αγορών έναντι αυτών σε καταστημάτα.

Παρά το γεγονός ότι δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών, η έρευνα έδειξε ότι ενώ και τα δύο φύλλα αντιλαμβάνονται εξίσου τα διάφορα πλεονεκτήματα των online αγορών, οι άντρες φαίνεται να τις εκτιμούν λίγο περισσότερο, πιστεύοντας σε μεγαλύτερο ποσοστό από τις γυναίκες ότι το Internet προσφέρει καλύτερες τιμές (54%) και προσφορές (24%), καθώς και πολύ μεγάλη ποικιλία προϊόντων (11%) έναντι των μεμονωμένων φυσικών καταστημάτων.

Όσον αφορά στα μειονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, το 46% των Ελλήνων πιστεύουν ότι όταν αγοράζεις προϊόντα μέσω Internet, δεν μπορείς να τα ελέγξεις τόσο καλά όσο όταν τα αγοράζεις από φυσικό κατάστημα. Ακολουθεί ο φόβος για υποκλοπή στοιχείων κάρτας (27%), ενώ μια σημαντική μερίδα των καταναλωτών θεωρεί ως μειονέκτημα το φόβο που νιώθει για πιθανή διαρροή προσωπικών του στοιχείων (12%).

http://www.moneytips.gr/wp-content/uploads/2010/09/credit-cards.jpgΗ έρευνα αποκάλυψε πως οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν το πλαστικό χρήμα ως το κυριότερο μέσο πληρωμών για αγορές μέσω διαδικτύου. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με την έρευνα, οι συμμετέχοντες δήλωσαν πως χρησιμοποιούν πρωτίστως τις πιστωτικές κάρτες για τις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές (38%) ενώ σαν εναλλακτικό τρόπο πληρωμής με κάρτα προτιμούν τις προπληρωμένες (26%). Μια σημαντική ομάδα ερωτηθέντων, επίσης, συνηθίζει να πληρώνει με αντικαταβολή (38%).

Όσον αφορά στα είδη προϊόντων που το εξεταζόμενο κοινό έχει αγοράσει μέσω Internet το τελευταίο εξάμηνο, αυτά είναι κυρίως αεροπορικά/ακτοπλοϊκά εισιτήρια (27%), ρούχα/αξεσουάρ (23%), gadgets (24%) καθώς και υπολογιστές/περιφερειακά (25%). Ακολουθούν τα ηλεκτρικά είδη (18%) αλλά και οι κρατήσεις ξενοδοχείων (14%). Τα είδη που οι online shoppers αγόρασαν διαφοροποιούνται σημαντικά ως προς το φύλο, σύμφωνα με τα ευρύτερα ενδιαφέροντα ανδρών και γυναικών. Έτσι, οι άντρες έχουν αγοράσει κυρίως προϊόντα που σχετίζονται με το computer αλλά και ηλεκτρικά είδη (38%), ενώ οι γυναίκες προτίμησαν σε μεγαλύτερο βαθμό προϊόντα ομορφιάς (15%). Εξετάζοντας τις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, τα άτομα νεότερης ηλικίας (18-24) έχουν αγοράσει ρούχα/αξεσουάρ το τελευταίο εξάμηνο, ενώ οι πιο ώριμοι ερωτηθέντες (35-44) ηλεκτρικά είδη (20%).