Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα κοριτσάκι που φοβάται τα σκυλιά. Ο φόβος της μπορεί να προήλθε από μια άσχημη εμπειρία με ένα σκύλο ή μέσα από περιγραφές άλλων . Ο φόβος αυτός θα την εμποδίζει σε διάφορες δραστηριότητες, όπως μια βόλτα με το ποδήλατο στη γειτονιά όπου μπορεί να έχει σκυλιά ή το να παίξει με τους φίλους της σε ένα μέρος όπου κοντά βρίσκονται σκυλιά.
Αποφεύγοντας λοιπόν την κατάσταση που την τρομάζει, στερεί στον εαυτό της την εμπειρία και τη γνώση ότι ο φόβος της δεν είναι τελικά τόσο ρεαλιστικός και ότι πιθανότατα τίποτα από αυτά που φοβάται δε θα της συμβεί. Αν επέτρεπε στον εαυτό της να συμμετέχει σε δραστηριότητες όπου μπορούν να παρευρίσκονται σκυλιά θα μάθαινε ότι τα σκυλιά είναι καλοί και διασκευαστικοί φίλοι, ότι σπάνια δαγκώνουν και ακόμα και αν κάνουν κάτι τέτοιο είναι επειδή παίζουν.
Συμπερασματικά, τολμώντας, με το ρυθμό μας, κάποιες φορές να εκτεθούμε στην κατάσταση που μας τρομάζει, συμβάλουμε μόνοι μας, στη θεραπεία και σταδιακή εξάλειψη του φόβου αυτού.
Κάλλια Μανιώρου
Συμβουλευτικός Ψυχολόγος Msc