Να δρομολογήσουν την άμεση δημοπράτηση του έργου επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων καλεί τους συναρμόδιους υπουργούς ο Ευτύχης Δαμιανάκης με ερώτησή του στη Βουλή. Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι η μη τήρηση των ανακοινωθέντων χρονοδιαγραμμάτων προκαλεί εύλογη απορία για την πορεία εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου. Αποδέκτες της ερώτησης είναι οι υπουργοί Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης.

Αναλυτικότερα, ο κ. Δαμιανάκης υπογραμμίζει ότι το «αεροδρόμιο Χανίων “Δασκαλογιάννης” αποτελεί μία στρατηγικής σημασίας υποδομή, πύλη εισόδου και βασικό πυλώνα ανάπτυξης για το νομό Χανίων και τη δυτική Κρήτη συνολικά. Η κατασκευή νέου αεροσταθμού και πύργου ελέγχου και η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου, προκειμένου να καλυφθούν οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες, όπως επανειλημμένως έχω επισημάνει με παρεμβάσεις μου στη Βουλή και στους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, αποτελεί έργο πνοής, εξαιρετικής σπουδαιότητας και πρώτης προτεραιότητας».

Ο Χανιώτης βουλευτής προσθέτει ότι «το έργο έχει εξαγγελθεί από το 2003, αρχικώς μόνο για την κατασκευή του νέου αεροσταθμού, προϋπολογισμού 55 εκατομμυρίων ευρώ και, στη συνέχεια, με την προσθήκη της κατασκευής νέου πύργου ελέγχου, ο προϋπολογισμός του έργου ανήλθε στα 100 εκατομμύρια ευρώ. Ενώ λοιπόν όλα ήταν έτοιμα και οι επίσημες διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ήταν ότι απέμενε μόνο η υπογραφή της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης, η οποία έχει ήδη υπογραφεί, ξαφνικά τον περασμένο Φεβρουάριο ανέκυψε θέμα με την ύπαρξη τριών επιπλέον μελετών σε εκκρεμότητα, μεταξύ αυτών του σχεδίου λειτουργίας του αεροδρομίου και της μελέτης σκοπιμότητας. Από τότε, παρά τις σαφείς δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, τα χρονοδιαγράμματα δεν έχουν τηρηθεί με αποτέλεσμα ο πλήρης φάκελος του έργου να μην είναι έτοιμος».

Στη συνέχεια ο κ. Δαμιανάκης αναφέρεται, με χρονολογική σειρά, σε αυτές τις δεσμεύσεις: «στις 28/3/2011 ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Θεοχάρης Τσιόκας, στη διάρκεια τεχνικής συνάντησης μεταξύ ΥΠΑ, Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) Αεροδρομίων Νότιας Ελλάδας και Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής (ΕΔΑ) Μεταφορών, έδωσε σαφείς διαβεβαιώσεις ότι οι μελέτες επρόκειτο να προχωρήσουν άμεσα, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης. Στις 5/5/2011 ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησής μου (αρ. 825/2-5-2011) στην ολομέλεια της Βουλής, με διαβεβαίωσε ότι το αργότερο έως τις 31/7/2011 θα έχουν ολοκληρωθεί οι υπολειπόμενες μελέτες του έργου, υπογραμμίζοντας ότι οι αναγκαίες πιστώσεις είναι εξασφαλισμένες.

Επίσης, η διοικήτρια και ο υποδιοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) Φώφη Παπαδημητροπούλου και Στέλιος Κονσολάκης, αντίστοιχα, στους οποίους με επιστολή μου είχα επισημάνει “την ανάγκη στενής παρακολούθησης της πορείας όλων των μελετών, που ήδη βρίσκονται σε φάση εκπόνησης, προκειμένου να τηρηθούν απολύτως τα ανακοινωθέντα χρονοδιαγράμματα”, με πληροφόρησαν τον περασμένο Ιούνιο ότι έχει ολοκληρωθεί η μελέτη κόστους-οφέλους και ο φάκελος, όπως προβλέπει η τυπική διαδικασία εφόσον πρόκειται για έργο πάνω από 50 εκατ. ευρώ, θα αποστελλόταν στην αρμόδια Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έγκριση».