Μόλις ένα μήνα πριν από τα Χριστούγεννα και τα βιβλία εξακολουθούν να φαντάζουν «όνειρο θερινής νυκτός» για το 40% των σχολείων της χώρας.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, κ. Νίκος Παπαχρήστος, σε επικοινωνία με τη zougla.gr υπογραμμίζει ότι τα περισσότερα προβλήματα εστιάζονται κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα με την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη να κατέχουν τα «πρωτεία» της κατάντιας.

Μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων να είχε διαβεβαιώσει τους εκπαιδευτικούς ότι στα μέσα Νοεμβρίου θα έχει λυθεί το πρόβλημα ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί.

«Είναι γεγονός ότι το 40% των σχολείων της χώρας έχουν σοβαρές ελλείψεις σε βιβλία. Το πρόβλημα εντοπίζεται περισσότερο στα αστικά κέντρα γιατί τα βιβλία τα οποία βγαίνουνε, στέλνονται κατά προτεραιότητα στις πιο απομακρυσμένες περιοχές γιατί υπάρχει και το ζήτημα της μεταφοράς» σημειώνει ο κ. Παπαχρήστος.

«Οι μεγαλύτερες ελλείψεις στα Γυμνάσια»

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ μας εξηγεί ότι η τακτική που ακολουθεί το υπουργείο Παιδείας πλήττει κυρίως τα Γυμνάσια καθώς τυπώνονται πρώτα τα βιβλία της τρίτης Λυκείου λόγω πανελλαδικών όπως επίσης και τα βιβλία των τάξεων του δημοτικού.

«Γνωρίζουμε ότι κάνουν σπασμωδικές κινήσεις, δηλαδή βγάζουν πρώτα τα βιβλία της 3ης Λυκείου για ευνόητους λόγους επειδή τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είναι απαράδεκτο να μην έχουν βιβλία.

Επιπλέον ότι έχουν δώσει μια ιδιαίτερη έμφαση στα βιβλία πρώτης και δευτέρας δημοτικού επειδή τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να εργαστούν με φωτοτυπίες» τονίζει ο κ. Παπαχρήστος.

Εκτός λειτουργίας τα φωτοτυπικά

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι λόγω της έλλειψης βιβλίων πολλά φωτοτυπικά των σχολείων έχουν βγει «off» από την αλόγιστη χρήση τους με αποτέλεσμα να έχει επιβαρυνθεί επιπλέον ο δημόσιος προϋπολογισμός ώστε να επισκευαστούν.

Όπως είναι φυσικό οι περισσότεροι μαθητές είναι αγανακτισμένοι με όλες αυτές τις ελλείψεις μπαίνοντας στη διαδικασία να διεκδικούν το αυτονόητο. Βιβλία για να κάνουν μάθημα. Όσο για τα περιβόητα σχολικά DVD πρέπει να σημειωθεί ότι πολλά από αυτά που έχουν διανεμηθεί στα σχολεία είναι ελαττωματικά ενώ άλλα περιέχουν ύλη περασμένων ετών.

«Το θέμα είναι ότι όσο περνάει ο καιρός, το αφύσικο αρχίζει να θεωρείται φυσικό μετά από κάποιο σημείο. Οι μαθητές έχουν αρχίσει να θεωρούν φυσιολογικό το γεγονός ότι δεν έχουν βιβλία» καταλήγει ο κ. Παπαχρήστος.


zougla.gr