Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, αφού κατέθεσε σχετική ερώτηση, προέβη σήμερα στην ακόλουθη δήλωση:

Η ναυτιλία αποτελεί αναμφισβήτητα έναν από τους βασικότερους πυλώνες της εθνικής μας οικονομίας και ασφάλειας –και μάλιστα σε χαλεπούς καιρούς, καθώς, επίσης, καίριο παράγοντα ενίσχυσης της διαπραγματευτικής δύναμης της πατρίδας μας. Αποτελεί τομέα με τον οποίο οφείλουμε να μην πειραματιζόμαστε.

Αν μάλιστα σκεφτούμε ότι μόνο την τελευταία δεκαετία εισέρρευσε ναυτιλιακό συνάλλαγμα στη χώρα μας ύψους πάνω από 200 δις δολάρια (ποσό που αντιστοιχούσε σχεδόν στο ήμισυ του Δημοσίου Χρέους), τότε σίγουρα κανείς δε θα περίμενε από την προηγούμενη Κυβέρνηση ότι –εν μέσω κρίσης- θα καταργούσε το αντίστοιχο Υπουργείο και θα απαξίωνε το διοικητικό του βραχίονα, το Λιμενικό Σώμα.

Γιατί αυτό έκανε από την πρώτη στιγμή ανάληψης της διακυβέρνησης της χώρας, αγνοώντας επιδεικτικά την αντίθετη σύσταση όλων μα όλων των εμπλεκόμενων με τη ναυτιλία.

Όμως, το σύνολο των επί μέρους τομέων της ναυτιλιακής δραστηριότητας (ναυτιλιακή πολιτική, ναυτιλιακή οικονομική, ναυτική εργασία, ναυτική εκπαίδευση, ασφάλεια ναυσιπλοΐας, προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος, αστυνόμευση θαλασσίου χώρου και προστασία θαλασσίων συνόρων, νηολογήσεις πλοίων, τεχνικά χαρακτηριστικά πλοίων, ναυτική ασφάλεια) αποτελούσαν –και πρέπει να αποτελούν- επί μέρους πυλώνες μιας ενιαίας προσέγγισης για τη διαμόρφωση μιας τεχνικά τεκμηριωμένης και εννοιολογικά άρτιας ναυτιλιακής πολιτικής σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Ένα πεδίο όπου το δοκιμασμένο και επιτυχημένο σχήμα «ΥΕΝ- Λιμενικό Σώμα» (One-Stop-Shop) έχει συντελέσει αποφασιστικά στην ανάδειξη της ελληνικής ναυτιλίας σε παγκόσμια υπερδύναμη (μάλιστα το Λιμενικό Σώμα στελέχωνε σε ποσοστό πάνω από 80% τις υπηρεσίες του πρώην ΥΕΝ). Και αν ακόμη υπήρχαν αδυναμίες, μπορούσαν απλά να αντιμετωπιστούν και όχι να προκληθεί το σημερινό χάος.

Διότι μετά την κατάργηση του εν λόγω Υπουργείου και τη συνεχιζόμενη απαξίωση του Λιμενικού Σώματος, είναι εμφανείς οι δυσλειτουργίες και το χάος που έχει προκληθεί σε επίπεδο νομοθετικής παρακολούθησης, επιχειρησιακής λειτουργίας, εξυπηρέτησης του Έλληνα ναυτικού, οι ανασφάλειες των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, αλλά και του συνόλου της ελληνικής ναυτιλίας, εφόσον δεν υπάρχει ενιαίος διοικητικός φορέας.

Παράλληλα δε λείπουν και οι «ευτράπελες» επιπτώσεις της πολιτικής σας, όπου στελέχη και συνεργάτες του άλλοτε πετυχημένου σχήματος τσακώνονται για ένα γραφείο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα όσα διαδραματίζονται αυτή τη στιγμή στο οίκημα του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και νυν Αρχηγείου της Ελληνικής Ακτοφυλακής στην ακτή Βασιλειάδη. Πολιτικοί υπάλληλοι και λιμενικοί ερίζουν για τη χρήση του τρίτου ορόφου, ενώ σύμφωνα με δημοσίευμα- στα επεισόδια ενεπλάκη ακόμη και ο νέος αρμόδιος Υφυπουργός για θέματα ναυτιλίας.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι συναρμόδιοι κ. Υπουργοί:

- Οι πολιτικοί υπάλληλοι του τέως Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας μετά την υπαγωγή τους στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, έχουν κάποιο συγκεκριμένο οργανόγραμμα κατανομής προσωπικού; Αν όχι, για ποιο λόγο; Προβλέπεται να περικοπούν θέσεις και αν ναι, σε τι ποσοστό;

- Για μια ακόμη φορά σας ζητάμε να μας ενημερώσετε για το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο πρέπει να έχει το Λιμενικό Σώμα, αλλά και το σημερινό τους αριθμό; Μπορείτε να μας δώσετε την ακριβή σύνθεσή τους (αξιωματικοί –ανώτεροι και ανώτατοι, υπαξιωματικοί, λιμενοφύλακες κα); Πόσους θα έπρεπε κανονικά να έχει;

- Ποια είναι η ακριβής τους μόρφωση; Πόσοι έχουν τίτλο πανεπιστημιακής ή τεχνολογικής μόρφωσης, δίπλωμα εμπορικού ναυτικού, καθώς και τίτλους ξένων γλωσσών; Πόσοι κατέχουν μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους; Και πάλι ζητούμε η ενημέρωση να μας δοθεί ανά κατηγορία της σύνθεσής του.

- Σε τι αριθμό ανέρχονται οι παραιτήσεις στελεχών του από τη στιγμή ανάληψης της διακυβέρνησης της χώρας από το Πα.Σο.Κ, το 2009, έως και σήμερα;