Πόλεμο τιμών με μειώσεις έως -37,17% σε βασικά προϊόντα νοικοκυριού έχει προκαλέσει η πρωτοβουλία του υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, να απευθύνει κάλεσμα επίδειξης κοινωνικής αλληλεγγύης και υπευθυνότητας στις επιχειρήσεις.

Οπως αποκαλύπτει το «Εθνος της Κυριακής», τιμοληψίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου σε προϊόντα εταιρειών που συμμετέχουν σε αυτήν την ενέργεια δείχνουν ότι κατά το διάστημα 31 Ιανουαρίου με 28 Δεκεμβρίου 2010 σε 106 «κωδικούς» οι τιμές έπεσαν κατά μέσο όρο 5%.

Την ίδια στιγμή πηγές αναφέρουν ότι έπονται κι άλλες μεγάλες επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα η «3Ε», που έχει επίσημα γνωστοποιήσει στις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας την πρόθεσή της να κάνει μειώσεις σε αναψυκτικά και χυμούς της.

Οπως αναδεικνύεται από τις τιμοληψίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, σε τρία σούπερ μάρκετ, «ΑΒ Βασιλόπουλος», «Σκλαβενίτης» και «Carre-four», οι μεγαλύτερες μειώσεις σημειώθηκαν στα είδη προσωπικής και οικιακής φροντίδας, τα γαλακτοκομικά, το ελαιόλαδο, καθώς και σε αλλαντικά και ζυμαρικά.

Τις επιχειρήσεις έχουν οδηγήσει στις μειώσεις των τιμών η μεγάλη πτώση της καταναλωτικής ζήτησης, λόγω της οικονομικής ύφεσης, καθώς και η κίνηση του υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, να εκμεταλλευτεί αυτό το γεγονός καλώντας τις επιχειρήσεις να συμβάλουν ανακουφίζοντας... τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς,

Ερευνα
Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με μετρήσεις της Nielsen, ότι οι πωλήσεις (σε τεμάχια) των επώνυμων προϊόντων έπεσαν το δεκάμηνο του 2010 3,4%, ενώ αντίθετα σημειώθηκε εκρηκτική άνοδος κατά 8,7% των «ιδιωτικής ετικέτας». Ετσι οι επιχειρηματίες αναγκάστηκαν να αλλάξουν την τιμολογιακή τους πολιτική και να την προσανατολίσουν σε μειώσεις, προτιμώντας να χάσουν κέρδη παρά θέση στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Οι τιμοληψίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου δείχνουν ότι τις περισσότερες και μεγαλύτερες μειώσεις κάνουν οι leaders της αγοράς, δηλαδή οι επιχειρήσεις με το μεγαλύτερο μερίδιο ανά κλάδο.

Ετσι, έχουν αρχίσει τα «κονταροχτυπήματα» στην αγορά, τόσο σε επίπεδο προμηθευτών, βιομηχανιών και πολυεθνικών όσο και των λιανεμπορικών αλυσίδων.

Οι τελευταίες μάλιστα ασκούν μεγάλες πιέσεις στους πρώτους ζητώντας με τη σειρά τους υψηλότερες παροχές.

ethnos.gr