Σε 409,1 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρά κέρδη σε ενοποιημένη βάση της ΟΠΑΠ ΑΕ το εννεάμηνο του 2011, έναντι 413,1 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2010, παρουσιάζοντας μείωση 1%.

Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 3.196,2 εκατ. ευρώ, έναντι 3.878,7 εκ. ευρώ, της αντίστοιχης περιόδου του 2010, παρουσιάζοντας μείωση 17,6%.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 549,3 εκατ. ευρώ, έναντι 695,9 εκατ. ευρώ, την αντίστοιχη περίοδο του 2010 (μείωση 21,1%).

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΠΑΠ ΑΕ Ιωάννης Σπανουδάκης αναφέρει ότι σε ένα γενικώς δυσμενές οικονομικό περιβάλλον ο Οργανισμός κατόρθωσε μέσω της στρατηγικής του να διατηρήσει υγιή περιθώρια κερδοφορίας μειώνοντας το λειτουργικό κόστος, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς και βελτιώνοντας την παραγωγικότητά του.

Ο κ. Σπανουδάκης επισήμανε ότι η ΟΠΑΠ ΑΕ παραμένει προσηλωμένη στην αξιοποίηση των επιχειρηματικών ευκαιριών που πλέον παρουσιάζονται και στην ενίσχυση της ηγετικής της θέσης.

Η φτώχεια δεν ενισχύει τον τζόγο;

«Αυτό που λένε ότι όπου φτώχεια ο τζόγος ανεβαίνει είναι μύθος», σχολίασε στο Reuters ο Κυριάκος Τοπτσίδης, επικεφαλής της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των πρακτόρων του ΟΠΑΠ, που διατηρεί δικό του πρακτορείο στη Δράμα εδώ και 27 χρόνια.

«Όταν ο κόσμος δεν έχει να φάει, δεν θα πάει να παίξει τυχερά παιχνίδια. Δεν κόβουν τη συνήθεια, αλλά τη μειώνουν στο ελάχιστο», πρόσθεσε.

Από τις αρχές του 2009, τα κέρδη του ΟΠΑΠ υποχωρούν συνεχώς. Στο τρίτο τρίμηνο του 2011, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 135,4 εκατ. ευρώ, 16% χαμηλότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αλλά ελαφρώς υψηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών για 130,5 εκατ. ευρώ σε πρόσφατη δημοσκόπηση του Reuters.

Η εταιρία πάντως συνεχίζει να τα πηγαίνει καλύτερα σε σχέση με άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.

Από το υψηλό του 2008, όταν ξεκίνησε η ύφεση στην Ελλάδα, οι λιανικές πωλήσεις έχουν υποχωρήσει 25% περίπου, ενώ το ίδιο διάστημα η πτώση των εσόδων για το ΟΠΑΠ ήταν 20%.

Στο τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις μειώθηκαν 11,4% στα 1,01 δισ. ευρώ, με τον κόσμο να ποντάρει πολύ λιγότερα στο Στοίχημα και το Kino που αποτελεί το 85% περίπου των συνολικών πωλήσεων.

«Ο βαθμός της πτώσης σε σχέση με άλλους κλάδους λιανικής, όπως τα ηλεκτρονικά και η ένδυση είναι μικρότερος», σχολίασε στέλεχος της εταιρίας που θέλησε να παραμείνει ανώνυμος. «Αλλά φυσικά δεν μπορεί να είναι συν».

Τα έσοδα από το Στοίχημα υποχώρησαν 20,3% στα 346,2 εκατ. ευρώ, ενώ το Kino κατέγραψε πτώση 14,4% στα 516 εκατ. ευρώ.

«Βλέπω ανάπτυξη από το 2013 και μετά, γιατί τότε θα αναπτυχθούν πλήρως τα βιντεολόττο», σχολίασε ο Σταμάτης Δραζιώτης, αναλυτής στην Eurobank EFG Equities.

O ΟΠΑΠ αναμένει ότι τα βιντεολόττο θα συνεισφέρουν το μεγαλύτερο ποσοστό στην κερδοφορία του μέχρι το 2015.


in.gr