Μεγάλη είναι η πιθανότητα λήξης του αποκλεισμού των Αντικυθήρων και επανέναρξης των δρομολογίων του ΕΓ/ΟΓ πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ από τις 11/12, μετά και την καταβολή του μεγαλύτερου τμήματος των χρημάτων που χρωστά στην εταιρεία το κράτος για την εκτέλεση της άγονης γραμμής Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμος.

Πάντως ο Δήμος Κυθήρων ζητά την αξιοποίηση του ελικοδρομίου των Αντικυθήρων με την καθιέρωση «άγονης» αεροπορικής σύνδεσης του νησιού μέσω ελικοπτέρου, έτσι ώστε να διασφαλιστεί, η εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών.

Όπως είπε στο Flashnews.gr ο διευθύνων σύμβουλος της ΛΑΝΕ κ.Μανώλης Γαλανάκης, από το σύνολο των 2.800.000 ευρώ που χρωστούσε το υπ.Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, πριν από δέκα ημέρες καταβλήθηκε το ένα εκατομμύριο και μόλις χθές, εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό συνέδριο η καταβολή ενός ακόμη εκατομμυρίου ευρώ.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» την ερχόμενη Δευτέρα μπαίνει σε δεξαμενή για την αναγκαία επιθεώρηση και στις 11/12 που λήγει η εγκεκριμένη ετήσια ακινησία του, θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει και πάλι δρομολόγια με μια προυπόθεση.

Να βρεθεί τράπεζα η οποία θα χρηματοδοτήσει την προμήθεια καυσίμων.

Ο λόγος είναι πως το κόστος λειτουργίας του πλοίου κατά την περίοδο του Χειμώνα – που τα έσοδα από τα ναύλα είναι μηδαμινά, και ειδικά η αγορά των καυσίμων ,γίνεται με τον εξής τρόπο. Η εταιρεία χρησιμοποιώντας, ουσιαστικά, ως εγγύηση την επιδότηση της άγονης γραμμής, παίρνει χρήματα από τράπεζες για να αγοράζει καύσιμα.

Όμως τώρα οι τράπεζες φαίνονται απρόθυμες να συμμετάσχουν σε αυτή την διαδικασία, οπότε παραμένει άγνωστο το εάν θα βρεθεί χρηματοδότης για την αγορά καυσίμων.

Πάντως εάν ευοδωθεί και αυτή η προσπάθεια της ΛΑΝΕ, τότε στις 11 Δεκεμβρίου θα γίνει και το πρώτο δρομολόγιο από τον Πειραιά προς Κύθηρα και τα Αντικύθηρα, μετά από περισσότερο από έναν μήνα αποκλεισμού των Αντικυθήρων.

Υπενθυμίζεται πως λόγω της μεγάλης οφειλής του κράτους προς την ΛΑΝΕ για την εκτέλεση των δρομολογίων, η εταιρεία αδυνατώντας να καταβάλει χρήματα για μισθούς και καύσιμα, τέλη Οκτωβρίου έθεσε το ΕΓ-ΟΓ «Βιτσέντζος Κορνάρος» σε εγκεκριμένη ετήσια ακινησία.

Το αποτέλεσμα ήταν να διακοπεί η ακτοπλοική γραμμή και να αποκλειστούν οι περίπου 45 κάτοικοι των Αντικυθήρων, οι οποίοι σε εναγώνια επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό κ.Λουκά Παπαδήμο, την οποία δημοσίευσε χθες το Flashnews.gr ζήτησαν την παρέμβασή του για να πληρωθούν οι οφειλές.

Στο μεταξύ και σύμφωνα με πληροφορίες του Flashnews.gr, στο πλαίσιο περαιτέρω μείωσης των δαπανών για τις άγονες γραμμές το 2012, από το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, εξετάζεται η περικοπή των δρομολογίων, τουλάχιστον σε ότι αφορά στον αριθμό τους. Για παράδειγμα, στην συγκεκριμένη γραμμή, να γίνεται ένα δρομολόγιο την εβδομάδα αντί για δύο.

Ζητούν ελικόπτερο

Με αυτό το δεδομένο και προκειμένου να διασφαλιστεί η επιβίωση των ακριτών κατοίκων των Αντικυθήρων, η δημοτική αρχή των Κυθήρων προχώρησε σε μιαν ακόμη παρέμβαση ζητώντας την αξιοποίηση του ελικοδρομίου που υπάρχει στο νησί.

Συγκεκριμένα,όπως γράφει το kithiraikanea.blogspot.com, ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Αντικυθήρων Αντιδήμαρχος Μιχάλης Πρωτοψάλτης, με επιστολή του προς τον νέο, Υπουργό Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων κ. Μάκη Βορίδη ζητά την ένταξη της άγονης γραμμής των Αντικυθήρων στην Εκμετάλλευση Τακτικών Αεροπορικών Μεταφορών ΕΚ 1008/2009. Δηλαδή να αξιοποιηθεί το ελικοδρόμιο των Αντικυθήρων για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών.

Όπως υπάρχουν οι άγονες επιδοτούμενες αεροπορικές γραμμές να δημιουργηθεί αντίστοιχη γραμμή με ελικόπτερο που να εξυπηρετεί το πραγματικά ακριτικό νησί. Ανάλογη προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής είχε αποτέλεσμα την προκήρυξη της αεροπορικής γραμμής που θα συνδέει τα Κύθηρα με τα υπόλοιπα Επτάνησα.