Η Κίνα, που έχει ήδη το μεγαλύτερο αριθμό δικτυωμένων πολιτών από κάθε άλλη χώρα του κόσμου, αναμένεται να ξεπεράσει τις ΗΠΑ ως η μεγαλύτερη αγορά μέσω Διαδικτύου e-commerce μέχρι το 2015, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Η αγορά e-commerce της Κίνας έχει ήδη ετήσιο τζίρο 74 δισ. δολαρίων, λιγότερο από το ήμισυ του αμερικανικού ετήσιου τζίρου e-commerce, που έφθασε το 2010 τα 177 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την έρευνα της εταιρίας συμβούλων Boston Consulting Group. Η κινεζική αγορά e-commerce επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ωθούμενη από την αύξηση των συνδέσεων Ιντερνετ -η Κίνα διαθέτει περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο δικτυωμένους κατοίκους- καθώς και το χαμηλό μεταφορικό κόστος, αλλά και το πάθος της κατανάλωσης, που διακρίνει τη νέα μεσαία τάξη της χώρας.

«Ο καταναλωτισμός αποτελεί ήδη κυρίαρχο χαρακτηριστικό της σύγχρονης κινεζικής κοινωνίας. Οι Κινέζοι λατρεύουν να ψωνίζουν. Εκτός από αυτό, όμως, το Ιντερνετ είναι φθηνό και εύκολα προσβάσιμο», αναφέρει η έκθεση της Boston Consulting, που στηρίχθηκε σε απαντήσεις 4.000 καταναλωτών μέσω Διαδικτύου από κάθε επαρχία της Κίνας.

«Η Κίνα διαθέτει ήδη 145 εκατομμύρια πελάτες διαδικτυακών ιστοσελίδων. Η αύξηση των συνδέσεων μας κάνει να υποθέτουμε ότι ο αριθμός αυτός θα φθάσει τα 329 εκατομμύρια το 2015, καθιστώντας τη χώρα πρωταθλήτρια στον τομέα αυτό», αναφέρει η έκθεση.

Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ο κάθε Κινέζος θα δαπανά κατά μέσο όρο στο Διαδίκτυο 980 δολάρια το χρόνο, πολύ κοντά στα σημερινά αμερικανικά ποσοστά, που βρίσκονται κοντά στα 1.000 δολάρια. Ποσοστό 25% της ζήτησης αφορά καταναλωτικά προϊόντα, τα οποία οι αγοραστές αδυνατούν να βρουν στα συμβατικά καταστήματα.