Τα μακαρόνια παχαίνουν;

ΜΥΘΟΣ & ΑΛΗΘΕΙΑ


Παν μέτρον άριστον που έλεγαν οι πρόγονοι μας. Τα ζυμαρικά είναι μία πολύ καλή πηγή ενέργειας, αφού αποτελούνται κυρίως από υδατάνθρακες (50-60% περιεκτικότητα). Μπορείτε να αποφύγετε να γίνουν παχυντικά αν τα βράσετε έως ότου γίνουν al tende ώστε να επιτύχετε χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Η σύσταση τους σε πρωτεΐνες και λιπαρά είναι ικανοποιητική και εφόσον μιλάμε για μακαρόνια ολικής, μπορούν να αποτελέσουν καλή πηγή φυτικών ινών.

Γενικά μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μας σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, φώσφορο, σίδηρο, ασβέστιο,μαγγάνιο, σελήνιο και ψευδάργυρο. Αν ξεφύγετε στην ποσότητα γιατί τους έχετε αδυναμία, τότε όπως κάθε άλλη υπέρβαση στην θερμιδική πρόσληψη της ημέρας, θα φανεί στο επόμενο ζύγισμα σας.

Αυτό που είναι παχυντικό και κάνει παρέα με τα μακαρόνια είναι οι σάλτσες. Εμείς σας προτείνουμε να ετοιμάσετε σάλτσες οι οποίες να βασίζονται στο ελαιόλαδο και τα λαχανικά. Για καλύτερο κορεσμό προσθέστε λίγο τριμμένο τυρί. Εναλλακτικά μπορείτε να επιλέξετε άπαχο κομμάτι μοσχάρι για κιμά ή να μαγειρέψετε κοτόπουλο με λαχανικά και ντομάτα ώστε να έχετε πλήρη κάλυψη των μακροθρεπτικών συστατικών.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα