Η GCHQ, μία από τις βρετανικές υπηρεσίες πληροφοριών, ξεκίνησε διαγωνισμό «σπασίματος κωδικών», με στόχο να προσελκύσει νέα ταλέντα.

Η υπηρεσία κάλεσε τους επίδοξους εργαζομένους της να λύσουν ένα κομμάτι οπτικού κώδικα το οποίο μπορεί να βρει κανείς εδώ- μία «πρόκληση» η οποία αναρτήθηκε και σε social media, blogs και forums.

Σκοπός, σύμφωνα με εκπρόσωπο της υπηρεσίας, είναι να προσεγγιστεί ένα κοινό το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα ήταν δύσκολο να έρθει σε επαφή με την GCHQ.

«Το κοινό στο οποίο στοχεύει αυτή η καμπάνια είναι ένα το οποίο δεν θα προσελκυστεί από παραδοσιακές διαφημιστικές μεθόδους και ίσως να μην μάθαινε ότι η υπηρεσία στρατολογεί κόσμο για τέτοιους ρόλους» είπε σχετικά ο εκπρόσωπος.

«Οι δυνατότητές τους ίσως να είναι ιδανικές για τη δουλειά μας, αλλά ενδεχομένως να μην γνωρίζουν πώς θα μπορούσαν να τις αξιοποιήσουν σε ένα εργασιακό περιβάλλον, ειδικά σε ένα στο οποίο θα μπορούσαν να συνεισφέρουν τόσο».

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε μυστικά στις 3 Νοεμβρίου και θα συνεχιστεί ως τις 12 Δεκεμβρίου. Η GCHQ ανακοίνωσε ότι όταν σπαστεί ο κώδικας, οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν ένα keyword, το οποίο θα πρέπει να βάλουν σε μία φόρμα, οπότε και θα δρομολογηθούν στο recruitment website της υπηρεσίας.

Η υπηρεσία δεν ανησυχεί μήπως η απάντηση κυκλοφορήσει στο Ίντερνετ, καθώς θεωρεί πως θα υπάρξει όφελος, καθώς θα αρχίσει να υπάρχει περισσότερο ενδιαφέρον για τις προοπτικές καριέρας στο χώρο.

Ωστόσο, διευκρινίζεται πως όποιος έχει επιδοθεί σε παράνομο hacking στο παρελθόν δεν θα κριθεί κατάλληλος, ενώ όσοι υποβάλλουν αίτηση πρέπει να είναι Βρετανοί πολίτες.

Το συγκεκριμένο θέμα είχε τεθεί πριν από δύο μήνες, όταν σε κυβερνητικό έγγραφο σχετικά με θέματα Πληροφοριών και Ασφάλειας είχε αναφερθεί πως η GCHQ δεν διαθέτει ικανοποιητική ομάδα ειδικών Ίντερνετ. Πρόκειται για την πρώτη φορά που τέτοια υπηρεσία θέτει τέτοιου είδους διαγωνισμό για να «στοχεύσει» εν δυνάμει εργαζομένους της συγκεκριμένης «ειδικότητας». Ωστόσο, στο παρελθόν έχουν χρησιμοποιηθεί ξανά από τη GCHQ «αντισυμβατικές» μέθοδοι στρατολόγησης, όπως διαφημίσεις σε παιχνίδια όπως το Call of Duty, το Assassin's Creed, το Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas, και το Splinter Cell: Double Agent.