Η ιστορία με τη διασπάθιση δημοσίου χρήματος για την κατασκευή των ιστοσελίδων των υπουργείων και δημόσιων φορέων, που προκάλεσε την παρέμβαση του οικονομικού εισαγγελέα Γρηγόρη Πεπόνη, συνεχίζεται μέσω της zougla.gr.
Εκτός από τα 2,2 εκατ. ευρώ που στοίχισε το site του Ι.Κ.Α., το 1,4 εκατ. ευρώ για τα δύο site των Διοικητικών Εφετείων (Αθηνών και Θεσσαλονίκης), υπάρχουν και άλλες ιστοσελίδες που θα αναδείξουμε σήμερα, που, αν μην τι άλλο, προκαλούν το δημόσιο αίσθημα με τα κόστη τους.

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

\"\"Αν και η ιστοσελίδα του Γ.Ε.Σ. κόστισε μόλις 14.000 ευρώ, με ανάδοχο την εταιρεία «ATCOM» το 2008, κάτι τέτοιο δεν έγινε για τη Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού (Γ.Υ.Σ.), που είναι υπαγόμενη υπηρεσία του Γενικού Επιτελείου Στρατού.

Το 2005, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, που διεξήχθη μέσω της «Κοινωνίας της Πληροφορίας», κατασκευάστηκε η ιστοσελίδα web.gys.gr. Η εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή του έργου ήταν η «Intracom» και το κόστος ανήλθε σε 1.620.437 ευρώ. Για την ιστορία, το έργο χρηματοδοτήθηκε κατά 75% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και κατά 25% από πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Ενώ, για τη Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού και την κατασκευή της ιστοσελίδας (dis.army.gr), έγιναν δύο δημόσιοι διαγωνισμοί και ανατέθηκε στην εταιρεία «ΑΡΧΕΤΥΠΟΝ». Το έργο χωρίστηκε σε δύο μέρη.

Το πρώτο ήταν η μετάφραση ιστορικών κειμένων, Μάιος 2006, με κόστος 235.679 ευρώ και το δεύτερο έργο ήταν η ψηφιοποίηση ιστορικού αρχείου, Μάρτιος 2007, με κόστος 269.261 ευρώ. Το συνολικό ποσό φτάνει στα 504.940 ευρώ.

Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας

Για την κατασκευή της ιστοσελίδας της υπηρεσίας που υπάγεται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, δαπανήθηκαν 359.380 ευρώ. Το εν λόγω έργο προκηρύχθηκε σε ανοιχτό διαγωνισμό το 2006 μέσω της «Κοινωνίας της Πληροφορίας», με κριτήριο αναδόχου την πιο συμφέρουσα από οικονομικής απόψεως προσφορά.

Τελικά, η εταιρεία που κέρδισε τον διαγωνισμό ήταν η ένωση εταιρειών «Space Hellas Α.Ε. – Quality + Reliability Α.Ε. – Intracom IT Services Α.Ε.».

Δ.Ε.Η.

Μπορεί από τη μια η Δ.Ε.Η. να μάχεται για να πάρει τα λεφτά από τους Έλληνες για το «χαράτσι» και να απειλεί με διακοπή ρεύματος όσους δεν θα το πληρώσουν, αλλά από την άλλη με μεγάλη ευκολία έδωσε 37.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α., ώστε να κατασκευαστεί η ιστοσελίδα της το 2003. 

Tο κόστος αυτό της ηλεκτρονικής διεύθυνσης www.dei.gr περιλαμβάνει τόσο την άδεια χρήσης της πλατφόρμας όσο και τον σχεδιασμό της. Απλώς θα θέλαμε να ενημερώσουμε τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Δ.Ε.Η., Αρθούρο Ζερβό, ότι σε μέρες με πολλές «επισκέψεις» η σελίδα πέφτει…

\"\"

Α.Σ.Ε.Π.

Η ανεξάρτητη Αρχή που λέγεται Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) έχει τη δική της ιστοσελίδα από το 2007. Η κατασκευή αυτής ανατέθηκε, ύστερα από ανοιχτό διαγωνισμό, στην εταιρεία «QUALITY&REABILITY Α.Ε. (Q&R)» με κόστος 23.198,25 ευρώ. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ελληνικό Δημόσιο.

Δείτε το έγγραφο του Α.Σ.Ε.Π.

\"\"

Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Το συγκεκριμένο υπουργείο έχει διάφορους οργανισμούς που υπάγονται σε αυτό. Οι ιστοσελίδες κάποιων εξ αυτών κατασκευάστηκαν μέσα σε λογικά πλαίσια δαπανών αλλά όχι όλες. Έχουμε και λέμε λοιπόν…  

Στις 15.12.2007, η ΑΜΕΛ Α.Ε. εγκαινίασε το δικό της portal, έπειτα από δημόσιο διαγωνισμό που έγινε, και κόστισε στον ελληνικό λαό 58.500 ευρώ.

Δείτε το έγγραφο της ΑΜΕΛ Α.Ε.

\"\"

Το site του ΗΛΠΑΠ που δημιουργήθηκε το 2009 κόστισε 42.070 ευρώ.

Για τη δημιουργία και λειτουργία της ιστοσελίδας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.) δαπανήθηκε το ποσό των 70.000 ευρώ. Τα συγκεκριμένα χρήματα ήταν επιδοτούμενα κατά 75% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και κατά 25% από το τότε Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Δείτε το έγγραφο της Ο.Α.Σ.Θ.

\"\"       

Το 2008, η ανάδοχος διαφημιστική εταιρεία «LEO BURNETT» ανέλαβε για λογαριασμό της ΤΡΑΜ Α.Ε. την ανακατασκευή της εταιρικής ιστοσελίδας www.tramsa.gr με κόστος 40.930 ευρώ συν τον Φ.Π.Α.. Σύμφωνα με την ΤΡΑΜ Α.Ε., το συγκεκριμένο έργο αναβάθμισε την επικοινωνιακή πολιτική της εταιρείας και βελτίωσε τις παροχές προς το κοινό.

Τα ΕΛ.ΤΑ., το 2003, για τη δική τους παρουσία στο Internet, κατασκεύασαν την ιστοσελίδα τους www.elta-net.gr. Το κόστος για το συγκεκριμένο site ήταν 59.000 ευρώ.

\"\"

Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας

Το πρώην Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων -πλέον έχει γίνει Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας- σε απαντητική επιστολή του, έπειτα από ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας Νίκου Νικολόπουλου, ανακοινώνει ότι η ιστοσελίδα του Οίκου Ναυτών ( www.oikosnautou.gr ) κόστισε 114.900 ευρώ και κατασκευάστηκε το 2008 από την εταιρεία «Exodus Πληροφορική Α.Ε.», κατόπιν ανοιχτού διαγωνισμού και συγχρηματοδότησης από το ελληνικό Δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

\"\"

Ακόμη πιο εξοργιστικό ποσό είναι αυτό που δόθηκε για να κατασκευαστεί η ιστοσελίδα του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (Ν.Α.Τ.) το 2009. Το site του Ν.Α.Τ. στοίχισε 924.303 ευρώ και δημιουργήθηκε από την εταιρεία «Quality + Reliability Α.Ε.» κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού με συγχρηματοδότηση 80% από το Γ΄ ΚΠΣ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 20% κρατική συμμετοχή.

Όπως καταλαβαίνετε, τα χρήματα που προέρχονται από την Ευρώπη δεν υπολογίζονται από τους δημόσιους φορείς.

\"\"

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook