Το μαγνήσιο είναι σημαντικό για την καλή υγεία. Βρίσκεται στα μαλακά μόρια και το σκελετό. Το μαγνήσιο μαζί με το ασβέστιο και το φώσφορο βοηθά στο σχηματισμό των οστών και τους παρέχει ανθεκτικότητα. Το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στην απελευθέρωση ενέργειας, καθώς είναι συμπαράγοντας στις αντιδράσεις απελευθέρωσης ενέργειας. Το μαγνήσιο συμμετέχει, επίσης, σε μια σειρά ενζυμικών αντιδράσεων, στην αναερόβια καύση της γλυκόζης και στους μηχανισμούς σύνθεσης πρωτεΐνης.

Η έλλειψη μαγνησίου στον οργανισμό μας, μπορεί να μειώσει τη μνήμη και τις δυνατότητες μάθησης. Αντίθετα η αφθονία μαγνησίου μπορεί να βελτιώνει τις γνωστικές μας λειτουργίες. Τις ευεργετικές ιδιότητες του μαγνησίου στον ανθρώπινο εγκέφαλο παρουσιάζει μία νέα έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο του Πεκίνου, και υποστηρίζει ότι η κατανάλωση μαγνησίου ενισχύει την εγκεφαλική λειτουργία σε ότι αφορά την ικανότητα μάθησης και την βελτίωση της μνήμης.

Το μαγνήσιο ρυθμίζει στον εγκέφαλο υποδοχέα ο οποίος έχει καθοριστικό ρόλο στη μνήμη και στη μάθηση. Η διατήρηση κανονικής συγκέντρωσης μαγνησίου στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ευπλαστότητα των συνάψεων του κεντρικού νευρικού συστήματος στις οποίες βασίζεται η μνήμη μας.

Σε ανεπτυγμένες χώρες, η πρόσληψη μέσω της διατροφής της ποσότητας μαγνησίου που χρειάζεται για τις καθημερινές ανάγκες του οργανισμού μας, φαίνεται να είναι μειωμένη. Τρόφιμα πλούσια σε μαγνήσιο, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της μνήμης και της ικανότητας μάθησης σε νέους αλλά και μεγαλύτερους.

Ελευθερία Ε. Ρέντζιου
Κλινικός Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, Μ. Μed. Sci.
Βιογραφικό σημείωμα