Μπορεί ο κωδικός F30 να μην σημαίνει τίποτε για τους περισσότερους, για την BMW όμως καταδεικνύει την τελευταία και έκτη γενιά, της σειράς 3. Μετά λοιπόν από μία σύντομη επαφή επί ισπανικού εδάφους, αλλά και τα όσα είδαμε από την νεότευκτη σειρά 1, αυτό που μπορεί να πει κανείς, είναι ότι η BMW δεν αστειεύεται διόλου από την βάση της γκάμας της και παρουσιάζεται τόσο δυνατή, που όλοι θα πρέπει να δώσουν πολύ μεγάλη προσοχή.

Το πρώτο στοιχείο της νέας 3αρας είναι ότι μπορεί κανείς με μία ματιά να την ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Το σημείο που της δίνει αυτή την χαρακτηριστική συνοφρυωμένη ματιά, είναι τα νέα εμπρός φώτα που προεκτείνονται μέχρι τα χαρακτηριστικά νεφρά της μάσκας. Από εκεί και πέρα το σύνολο των Βαυαρών ξεχωρίζει για τη κομψότητα του, συνδυάζοντας και έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή (0,26). Στο εσωτερικό τον πρώτο λόγο έχουν η ποιότητα και η εργονομία, ενώ το χαρακτηριστικό στοιχείο της νέας γενιάς είναι η επιστροφή του δείκτη της θερμοκρασίας λαδιού. 

 
Οι συνολικά μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν βελτιώσει τις χωροταξικές προϋποθέσεις του πορτ μπαγκάζ, αλλά και της καμπίνας. Ο διακόπτης του driving experience βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα του κιβωτίου και αναλαμβάνει να μεταβάλει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, των περιφερειακών συστημάτων, αλλά και έξτρα στοιχείων όπως η ηλεκτρονική ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης μεταβλητού βήματος. Στο πρόγραμμα Eco Pro μάλιστα, όπου τον πρώτο λόγο έχει η οικονομία, ο οδηγός μπορεί να βλέπει με αριθμητικά στοιχεία, πως μεταφράζεται η συνεσταλμένη του οδήγηση σε επιπλέον αυτονομία.

 
Η γκάμα των κινητήρων αποχαιρετά τα ατμοσφαιρικά σύνολα και προς το παρόν αποτελείτε από δύο TwinPower υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες (2λιτρος με 245 ίππους και 3λιτρος με 306 ίππους) και έναν 2λιτρος πετρελαιοκινητήρα σε δύο εκδόσεις με 163 ίππους(EfficientDynamics με εκπομπές CO2 μόλις 109 γρ./χλμ.) και 184 ίππους. Για την μετάδοση το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο είναι στάνταρ, ενώ προαιρετικά προσφέρεται το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.

 
Η οδική συμπεριφορά δεν αποτελεί πλέον έκπληξη σε ένα τόσο καλοζυγισμένο κόμπακτ σεντάν. Η ιδανική κατανομή βάρους και η εξαιρετική ρύθμιση των αναρτήσεων, δημιουργεί ένα σύνολο στο οποίο δύσκολα μπορείς να βρεις ψεγάδια. Και πιστέψτε μας ότι προσπαθήσαμε αρκετά είτε κινούμασταν στους ισπανικούς δρόμους, είτε γράφοντας γύρους στην πίστα της Καταλονίας. Τα πολύ καλά σε αίσθηση τιμόνι και φρένα, μαζί με την υποδειγματική λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου συμπληρώνουν το πακέτο.

 
Για περισσότερες εντυπώσεις (αλλά και πληροφορίες γύρω από το κόστος) θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο, μέχρι τον Απρίλιο οπότε και αναμένεται το λανσάρισμα στην ελληνική αγορά, ενώ ακόμα περισσότερη αναμονή θα χρειαστεί για τους υπερτροφοδοτούμενους 1600ρηδες κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, που αναμένονται τον Οκτώβριο.

(4troxoi)