Το λάχανο είναι ένα φυλλώδες λαχανικό, το οποίο τρώγεται ωμό στις σαλάτες, αλλά χρησιμοποιείται και σε πολλές άλλες συνταγές. Η υψηλή περιεκτικότητά του σε θρεπτικά συστατικά και οι πολλές φαρμακευτικές του ιδιότητες το καθιστούν δημοφιλές σε όλο τον κόσμο.

Διατροφικές πληροφορίες
: Το λάχανο είναι μια εξαιρετική πηγή μαγγανίου, ασβεστίου και καλίου. Είναι μια πολύ καλή πηγή σιδήρου, φωσφόρου και μαγνησίου. Είναι, επίσης, μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, φυλλικού οξέος και ω-3 λιπαρών οξέων. Επιπλέον, το νάτριο, ο ψευδάργυρος και ο χαλκός βρίσκονται σε ικανοποιητικά ποσοστά στο λάχανο.

Περιεκτικότητα σε Βιταμίνες
: Το λάχανο είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, θειαμίνης (βιταμίνη Β1), ριβοφλαβίνης (βιταμίνη Β2), νιασίνης, και βιταμίνης Β6. Περιέχει καλές ποσότητες βιταμίνης Κ, φυλλικού οξέος, βιταμίνης Α και πρωτεϊνών.

Θερμιδικό περιεχόμενο
: τα 100g λάχανου περιέχουν μόνο 25 θερμίδες. Αυτό το τρόφιμο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, χοληστερόλη. Περιέχει κυρίως υδατάνθρακες.

Οφέλη για την υγεία: Το λάχανο έχει λίγες θερμίδες και ως εκ τούτου είναι καλό για την απώλεια βάρους. Επίσης, έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Πιστεύεται ότι ο χυμός λάχανο βοηθά στη θεραπεία του πεπτικού έλκους. Η βιταμίνη C που έχει το λάχανο προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες.

Ελευθερία Ε. Ρέντζιου
Κλινικός Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, Μ. Μed. Sci.
Βιογραφικό σημείωμα