Για τον επικεφαλής σχεδιασμού της Volvo Christopher Benjamin έτσι θα μπορούσε να είναι το σπορ μοντέλο «P1800» της εποχής μας.

Προς τιμήν της συμπλήρωσης των 50 χρόνων, από την πρώτη εμφάνιση του διαχρονικού αυτοκινήτου της σουηδικής εταιρείας, ο Christopher Benjamin παρουσίασε τα δύο πολύ όμορφα σκίτσα που βλέπετε. 



 
ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
Το «Ρ1800» εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 1960, στην Έκθεση των Βρυξελλών, εφοδιασμένο με τον κινητήρα «Β18» των 1.8 λίτρων. Το πρόγραμμα κατασκευής του ξεκίνησε το 1957, με επικεφαλής τον Helmer Petterson, που είχε προετοιμάσει και το επιτυχημένο «PV 444». Όμως, για τις βασικές γραμμές του δούλεψαν ο γιός του Pelle Petteson μαζί με τον καροσερίστα Pietro Frua. 

 
Με βλέψεις στην αμερικάνικη αγορά κι ύστερα από την ανεπιτυχή προσπάθεια -λόγω φόρτου εργασίας από το συμβόλαιο με τη VW- να το αναλάβει η Karmann, το διθέσιο coupe συναρμολογήθηκε αρχικά από τη Jensen στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ το αμάξωμα παραγόταν στη Σκωτία από την «Pressed Steel». Λόγω των αργών ρυθμών εργασίας εκεί, η παραγωγή μεταφέρθηκε τον Απρίλιο του 1963 στο Gothenburg της Σουηδίας. Τότε προστέθηκε στην ονομασία του και το γράμμα «S», για να υποδηλώσει τη χώρα προέλευσής του. 

 
Ήδη τότε το γοητευτικό coupe ήταν διάσημο, αφού από το 1962 πρωταγωνιστούσε στην τηλεόραση, ως προσωπικό αυτοκίνητο του «Άγιου» Simon Templar, που τον υποδυόταν ο Roger Moore. Στο μεταξύ η εξέλιξη του κινητήρα «Β18» συνεχιζόταν, με αποτέλεσμα οι 100 αρχικά ίπποι του 1961 να γίνουν 108 ύστερα από δύο χρόνια (Τype D) και 115 το 1966 (Type F). O δίλιτρος κινητήρας «Β20» ισχυροποίησε περισσότερο το μοντέλο, που έφθασε να αποδίδει 135 ίππους. 

 
Το 1969 απέκτησε και ηλεκτρονική ανάφλεξη (Ρ1800 Ε), ενώ δύο χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε σε έκδοση wagon (P1800 ES). Στις 27 Ιουνίου 1973 το τελευταίο «Ρ1800 S» εξήλθε από το εργοστάσιο, ολοκληρώνοντας τη συνολική παραγωγή του αυτοκινήτου στις 47.462 μονάδες.            
 

VOLVO P1800 (1960)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: 2+2
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.782 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 84.2 mm x 80 mm
Ισχύς: 96 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ.
Ροπή: 14,3 χλγμ. στις 3.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 172 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα: 12,1 δλ.
Μήκος: 4.400 χλστ.
Πλάτος: 1.676 χλστ.
Ύψος: 1.280 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.451 χλστ.
Mετατρόχιο εμπρός: 1.314 χλστ.
Mετατρόχιο πίσω: 1.314 χλστ.
Βάρος: 1.070 κιλά





(4troxoi)