Η υπόθεση της ανεύρεσης λύσης για τη Saab, μέσω της εξαγοράς της από κινέζικους επιχειρηματικούς ομίλους, συναντά και νέα εμπόδια στο διάβα της.
 
H συμφωνία εξαγοράς της Saab από τις κινεζικές εταιρείες Pang Da και Youngman, αντί 100 εκατομμυρίων ευρώ, βρισκόταν ήδη σε αδιέξοδο εδώ και αρκετές ημέρες. Η General Μοtors είχε σοβαρές αντιρρήσεις για το προχώρημα αυτής της συμφωνίας, καθώς έτσι η τεχνογνωσία της θα κατέληγε φθηνότερα στα χέρια ανταγωνιστών της μέσα στην Κίνα, ενώ ήδη υπάρχει εφ όλης της ύλης κοινοπραξία της με τη SAIC. 

 
Από την άλλη πλευρά η Pang Da είχε μεγάλο «άνοιγμα» στην τοπική αγορά, με έξοδα 700 εκατ. ευρώ σε εξόφληση δανείων και νέα αίτηση δανειοδότησής της, για άλλα 450 εκατ. ευρώ.
 
Λίγες ημέρες αργότερα εμφανίστηκε ένας άλλος τραπεζικός όμιλος, με την ονομασία «Bank of China», που αντικατέστησε στην προσφορά εξαγοράς της Saab την αποσυρθείσα Pang Da και ετέθη στο πλευρό της Youngman.


H συγκεκριμένη τράπεζα, σύμφωνα πάντα με τις ανακοινώσεις, θα μπορούσε να συμβάλει άμεσα στη ρευστότητα της Saab χρηματοδοτώντας την με 600 εκατ. ευρώ, ώστε η τελευταία να εξοφλήσει τους μισθούς και τις άμεσες υποχρεώσεις της και να μπορέσει να φτιάξει ένα πλάνο αναδιοργάνωσης.  
 
Όμως η General Motors και πάλι δεν προτίθεται να μεταβάλει τη στάση της, σύμφωνα με δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών της, ενώ μάλλον έχει επιφυλάξεις και για το οικονομικό σχήμα «Bank of China». 

 
Ο CEO της Saab Victor Muller αναφερόμενος στη στάση του αμερικανικού ομίλου δήλωσε πως «Δουλεύουμε σε ένα διαφορετικό σχέδιο για το οποίο δε θα χρειαστεί να πάρουμε τη συγκατάθεση της GM. Η συναλλαγή μας θα περιλαμβάνει δάνεια και όχι μετοχές».
 
Πολύ σύντομα η Saab αναμένεται να εξέλθει από το καθεστώς προστασίας που της εξασφαλίζει η διαδικασία αναδιοργάνωσης, γεγονός που θα την φέρει εκ νέου αντιμέτωπη με τους πιστωτές της, καθιστώντας επιτακτική την ανεύρεση άμεσης χρηματοδότησης… 

(4troxoi)