Οι χώρες μέλη της ΕΕ που τελούν υπό ένα σχέδιο βοήθειας θα πρέπει να μπορούν να λαμβάνουν μεγαλύτερη περιφερειακή βοήθεια από το ταμείο της ΕΕ για σχέδια υποδομής και περιβαλλοντικά σχέδια, συμφώνησαν σήμερα οι κυβερνήσεις της ΕΕ.

Οι χώρες μέλη της ΕΕ λαμβάνουν δισεκατομμύρια σε βοήθεια από τις Βρυξέλλες κυρίως για να αναβαθμίσουν τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές τους και αυτές της υποδομής τους.

Ωστόσο τα σχέδια αυτά βελτίωσης πρέπει να συγχρηματοδοτούνται από τις κυβερνήσεις των χωρών μελών, το οποίο μπορεί να είναι δύσκολο για τις χώρες που έχουν ήδη υπαχθεί σε ένα σχέδιο διάσωσης από την ΕΕ και το ΔΝΤ.

Οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ, υιοθετώντας προηγούμενες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αποφάσισαν ως εκ τούτου ότι το μερίδιο της ΕΕ από το κόστος μπορεί να αυξηθεί κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε χώρες που τελούν υπό σχέδιο βοήθειας.

Αυτό σημαίνει ότι η ΕΕ μπορεί να καταβάλει έως και 60% -αντί για 50%- για σχέδια στην Ιρλανδία και έως και 95% -αντί για 85%- για σχέδια στην Ελλάδα, την Πορτογαλία και χώρες που δεν είναι μέλη της ευρωζώνης, όπως η Ουγγαρία, η Λεττονία και η Ρουμανία, οι οποίες έχουν επίσης δανειστεί από την ΕΕ και το ΔΝΤ.

Η παραχώρηση αυτή θα εφαρμοστεί αναδρομικά σε σχέδια που τρέχουν από την 1η Ιανουαρίου του 2010 και θα σταματήσει να ισχύει στο τέλος του 2013, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το συμβούλιο της ΕΕ.



newsbeast.gr