Οι άνδρες που παίρνουν πολλά φάρμακα για διαφορετικά προβλήματα υγείας διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο στυτικής δυσλειτουργίας, συσχετισμός που δεν εξηγείται από τις ίδιες τις ασθένειες.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο BJU International, ερευνητές του Τμήματος Έρευνας και Αξιολόγησης του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Kaiser Permanente της Νότιας Καλιφόρνια, υπογραμμίζουν ότι οι άνδρες με χρόνια προβλήματα υγείας όπως υπέρταση, διαβήτη και υπερχοληστερολαιμία, είναι πιθανότερο να εκδηλώσουν στυτική δυσλειτουργία, συγκριτικά με τους συνομήλικους υγιείς άνδρες.

Στην νέα όμως έρευνα που εκπόνησαν, διαπιστώθηκε ότι η σχέση μεταξύ χρήσης φαρμάκων και στυτικής δυσλειτουργίας, είναι ανεξάρτητη των ιατρικών παθήσεων.

Εκ των 37.700 ανδρών (45-69 ετών) που συμμετείχαν σε μεγάλο πρόγραμμα υγείας της Καλιφόρνια, οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι όσοι έπαιρναν τρία ή περισσότερα φαρμακευτικά σκευάσματα είχαν υψηλότερα ποσοστά στυτικής δυσλειτουργίας.

Συνολικά, το 16% των ανδρών που δεν έπαιρναν περισσότερα από δύο φάρμακα ανέφερε μέτρια στυτική δυσλειτουργία, δηλαδή μερικές φορές είχε πρόβλημα επίτευξης ή διατήρησης της στύσης. Το 20% των ανδρών που έπαιρνε τρία με πέντε φάρμακα, το ένα τέταρτο όσων έπαιρναν έξι με εννέα σκευάσματα και το 31% αυτών που χρησιμοποιούσε τουλάχιστον δέκα φάρμακα, αντιμετώπιζε επίσης μέτρια στυτική δυσλειτουργία.

Δεν προκάλεσε έκπληξη στους ερευνητές, η παρατήρηση ότι η στυτική δυσλειτουργία ήταν συχνότερη στους άνδρες που ήταν μεγαλύτεροι σε ηλικία, βάρος, κάπνιζαν ή έπασχαν από παθήσεις όπως ο διαβήτης και η υπέρταση. Αλλά ακόμη και όταν οι επιστήμονες συνεκτίμησαν και αυτές τις παραμέτρους, η πολυφαρμακία εξακολουθούσε να αυξάνει τον κίνδυνο στυτικής δυσλειτουργίας.

Οι άνδρες που έπαιρναν τρία με πέντε φάρμακα είχαν 15% περισσότερες πιθανότητες να αναφέρουν στυτική δυσλειτουργία από εκείνους που έπαιρναν λιγότερα φάρμακα. Και οι πιθανότητες ήταν διπλάσιες για όσους έκαναν χρήση 10 ή περισσοτέρων σκευασμάτων.

Η μελέτη δεν αποδεικνύει ότι τα ίδια τα φάρμακα ευθύνονται για το πρόβλημα, αλλά ορισμένα χαρακτηριστικά των ανδρών μπορεί να ευθύνονται περισσότερο. Ωστόσο, τα φάρμακα μπορεί να επιδεινώνουν το πρόβλημα της στυτικής δυσλειτουργίας μέσω των πιθανών αλληλεπιδράσεών τους.

(health.in.gr)