Ύστερα από 64 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας και την οριστική, όπως όλα δείχνουν, αποτυχία εύρεσης νέων επενδυτών, η Saab Automobile κατέθεσε επίσημα χθες αίτηση πτώχευσης κλείνοντας έτσι μια πολύ σημαντική σελίδα στο χώρο της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

Όπως είναι φυσικό, η παραπάνω είδηση κάθε άλλο παρά ευχάριστη είναι, καθώς, σύμφωνα και με επίσημες πλέον ανακοινώσεις, οι διαπραγματεύσεις όλων των εμπλεκομένων μερών για την εύρεση μιας βιώσιμης, αλλά και όσο το δυνατόν πιο υγιούς λύσης, που θα εξασφάλιζαν την επιβίωση της «προβληματικής» Saab, τελικά ναυάγησαν οδηγώντας στην πτώχευση τη θρυλική σουηδική εταιρεία. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε σήμερα η ιδιοκτήτρια εταιρεία Swan, η απόρριψη του σχεδίου διάσωσης από τον πρώην ιδιοκτήτη της Saab (βλ. General Motors) αποτέλεσε τη χαριστική βολή και, ουσιαστικά, τον καθοριστικό παράγοντα για την απόφαση της για επίσημη πλέον κατάθεση της αίτησης πτώχευσης της εταιρείας.

Στην ανακοίνωσή της, η Saab Automobile ξεκαθαρίζει πως «έχοντας λάβει υπόψη την πρόσφατη θέση (βλ. βέτο) της GM στη σχεδιαζόμενη συναλλαγή, η Youngman ενημέρωσε πως η χρηματοδότηση που θα οδηγούσε στην αναδιοργάνωση της Saab, πλέον δεν μπορεί να συναχθεί». Συμπλήρωσε δε πως «κατόπιν τούτου, το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε ότι η εταιρεία, χωρίς περαιτέρω χρηματοδότηση, δεν μπορεί πλέον να είναι φερέγγυα και ότι η αίτηση πτώχευσης που καταθέτει είναι προς το συμφέρον των πιστωτών της». Ως εκ τούτου, πολύ σύντομα αναμένεται και η επίσημη αποδοχή της αίτησης από το ελεγκτικό συνέδριο, καθώς και ο διορισμός ανθρώπων που θα προχωρήσουν στην εκκαθάριση των εταιρειών που βρίσκονται υπό τη σκέπη της εταιρείας (βλ. Saab Automobile AB, Saab Automobile Tools AB και Saab Powertrain AB).

Θυμίζουμε πως η Saab, η οποία πουλήθηκε από την GM τον Φεβρουάριο του 2010 στην Spyker Automobile, κατάφερε το Σεπτέμβριο που μας πέρασε να κερδίσει την… προστασία της απέναντι στους πιστωτές της, προσπαθώντας στο μεσοδιάστημα να αναζητήσει νέους επενδυτές. Ένας από αυτούς ήταν και η Zhejiang Youngman Automobile Lotus, που σε συνεργασία με μια κινεζική τράπεζα θα εξασφάλιζαν για λογαριασμό της Saab, σύμφωνα με το αρχικό πάντα σχέδιο που προτάθηκε, περί τα 600 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, η GM, ασκώντας βέτο, αρνήθηκε την Παρασκευή που μας πέρασε να υποστηρίξει το συγκεκριμένο σχέδιο διάσωσης, λέγοντας πως «δεν πρόκειται για κάτι ουσιαστικά διαφορετικό σε σχέση με τις προηγούμενες προτάσεις της GM». Προσέθεσε δε μάλιστα πως «η υλοποίηση του σχεδίου θα έβλαπτε την αμερικάνικη εταιρεία».