Με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής, το επερχόμενο νέο Audi Α3 σηματοδοτεί σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που το γερμανικό Γκρουπ θα κατασκευάζει για τις προσεχείς δύο δεκαετίες τα αυτοκίνητα της.

Όπως με έμφαση επισημαίνουν οι ίδιοι οι ιθύνοντες του γκρουπ VW, το νέο Audi A3, που αναμένεται να πραγματοποιήσει επίσημα το ντεμπούτο του μέσα στο 2012, θα είναι το πρώτο από τα σαράντα και πλέον ολοκαίνουργια μοντέλα που θα παρουσιαστούν τα προσεχή χρόνια, το οποίο θα υιοθετεί τη νέα κατασκευαστική φιλοσοφία των Γερμανών. Ποια είναι αυτή; Ποια άλλη, φυσικά, από τη χρήση απόλυτα κοινών εξαρτημάτων (όπως συστήματα μετάδοσης, κινητήρες κοκ) από όλες τις εταιρείες που η «μαμά» VW θέτει σήμερα υπό τη σκέπη της. Χάρη στην τακτική αυτή, οι άνθρωποι που ελέγχουν σήμερα τις τύχες του Γκρουπ εκτιμούν ότι θα εξοικονομήσουν περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση, κίνηση που θα αποτρέψει το ενδεχόμενο, ελέω οικονομικής κρίσης, σενάριο για κλείσιμο εργοστασίων και απολύσεις εργατικού δυναμικού. Επί του πρακτέου, η χρήση κοινών εξαρτημάτων, αλλά κυρίως μιας ενιαίας ευέλικτης μικρομεσαίας πλατφόρμας από όλες τις μάρκες του Γκρουπ, θα επιφέρει μια σημαντική μείωση του κόστους κατασκευής της τάξης του 20% και, συγχρόνως, ελάττωση του χρόνου συναρμολόγησης ανά μονάδα, κατά 30%.

Την ίδια στιγμή, όλες οι προαναφερθείσες οικονομίες κλίμακας, οι οποίες αναμένεται να βρουν εφαρμογή σε περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα της μικρομεσαίας και μεσαίας κατηγορίας που αναμένονται να βγουν από τη γραμμή παραγωγής του Γκρουπ (βλ. Seat, VW, Skoda και Audi), θα διευκολύνουν κατά πολύ τους διοικούντες να επιτύχουν τελικά τον φιλόδοξο στόχο να… προσπεράσουν -τόσο σε πωλήσεις όσο και σε κερδοφορία- τις Toyota και GM, κατακτώντας έτσι περί το 2018 την πρώτη θέση στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό στερέωμα.  



Αξίζει βέβαια να σημειώσουμε εδώ πως η VW δεν είναι η μόνη εταιρεία που υιοθετεί την παραπάνω τακτική (σίγουρα, όμως, είναι η μοναδική που την πραγματοποιεί με τον πλέον επιθετικό τρόπο!), καθώς η ετέρα γερμανική αυτοκινητική δύναμη, η Βαυαρική BMW, ήδη επί παραδείγματι «μεταμόσχευσε» πρόσφατα πολλά από τα μηχανικά μέρη των μοντέλων των σειρών 1 και 5 σε εκείνα της πρόσφατα παρουσιασθείσας σειράς 3. Σε αντίθεση ωστόσο, στην περίπτωση αυτή, η εξοικονόμηση που τελικά προέκυψε, δεν υπερβαίνει, όπως ανοιχτά παραδέχονται οι ίδιοι οι ιθύνοντες της BMW, το ποσοστό του 10%.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα που αναμένεται να προκύψει υιοθετώντας την τακτική χρήσης κοινών εξαρτημάτων, αλλά και μίας και μόνης πλατφόρμας, από την οποία θα μπορούν να προκύπτουν αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών και διαστάσεων, όπως ευθαρσώς δήλωσε πρόσφατα ο υπεύθυνος εξέλιξης της VW, Ulrich Hackenberg, είναι «η δυνατότητα παραγωγής αυτοκινήτων διαφορετικών μαρκών στο ίδιο εργοστάσιο». Όπως βέβαια γίνεται αντιληπτό, για να στεφθούν με επιτυχία όλα τα παραπάνω πλάνα, το Γκρουπ VW καλείται να αναδιοργανώσει εκτενώς τις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων του –σε πρώτη φάση για το 2012, εκείνα που βρίσκονται στο Wolfsburg, στο Zwickau και στο Ingolstadt – επενδύοντας σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις από 50 έως και 500 εκ. ευρώ ανά μονάδα παραγωγής.

Αν μη τι άλλο, με βάση όλα τα παραπάνω, πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη κίνηση αναδιοργάνωσης του γερμανικού Γκρουπ, όσον αφορά τις γραμμές παραγωγής των εταιρειών, μετά την αντίστοιχη που εφήρμοσαν οι Γερμανοί, υπό την τότε καθοδήγηση του Ferdinand Piech, στις αρχές τις δεκαετίας του ‘90.

Σε κάθε περίπτωση, όπως ρητά διαβεβαίωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του VW Group, Martin Winterkorn «τα αυτοκίνητα των εταιρειών μας θα εξακολουθήσουν να είναι εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους».



(4troxoi)