Η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει και επίσημα την κορυφαία και τετρακίνητη για την περίσταση έκδοση του «μικρού» Α1, η οποία κινείται από τον γνωστό 2λιτρο TFSI κινητήρα των 256 ίππων.

Όπως ρητά διαβεβαιώνουν οι ιθύνοντες της Audi, δεν πρόκειται για ένα «κανονικό» μοντέλο παραγωγής, αλλά για μια περιορισμένη έκδοση, η οποία θα αναπαραχθεί σε μόλις 333 αντίτυπα. Ακόμα και έτσι όμως, το νέο Audi A1 Quattro αναμένεται να αποτελέσει μια πολύ σημαντική απειλή για καταξιωμένα καυτά σούπερ μινι της αγοράς, όπως είναι το Renault Clio RS, το Opel Corsa OPC και το επερχόμενο Fiesta ST. Βέβαια, μελετώντας τις επιμέρους τεχνικές προδιαγραφές του, σε συνδυασμό με τις επιδόσεις του, το νέο A1 Quattro κάλλιστα θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τα αμέσως μεγαλύτερα «χάτς», όπως είναι για παράδειγμα το Golf GTi, το Megane RSκαι –γιατί όχι- το ομόσταυλο Audi S3!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Σχεδιαστικά, όπως ξεκάθαρα φαίνεται και στις φωτογραφίες που σας παραθέτουμε, το νέο AudiA1 Quattro προτάσσει ένα αρκούντως… αγωνιστικό προφίλ, ανάλογο του ονόματός του φυσικά, χάρη στα φαρδύτερα μετατρόχια, το νέο εμπρός προφυλακτήρα με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος, την ανασχεδιασμένη μάσκα (σε έντονο μαύρο χρωματισμό), το μεγάλο πίσω σπόιλερ, τον σπορτίφ σκουρόχρωμο διαχύτη, τις αντικριστές απολήξεις της εξάτμισης διαμέτρου 100 χλστ. και –φυσικά- τους ειδικά σχεδιασμένους 18άρηδες τροχούς, σε λευκό χρώμα, που φιλοξενούνται σε ελαστικά χαμηλού προφίλ, διαστάσεων 225/35. Λευκός και μάλιστα κατά αποκλειστικότητα είναι επίσης και ο χρωματισμός των υπολοίπων εξωτερικών επιφανειών του αυτοκινήτου (εκτός της μαύρης οροφής και του μαύρου τμήματος πίσω, που υπάρχει ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα). Ανάλογες… πινελιές συναντάμε και στο εσωτερικό, όπου δεσπόζουν, μεταξύ άλλων, τα σπορ δερμάτινα καθίσματα (με κόκκινες ραφές!), το νέο τιμόνι με την επίπεδη διαμόρφωση του κάτω μέρους του, ο πιο… αθλητικός πίνακας οργάνων (χαρακτηριστικός είναι ο κόκκινος χρωματισμός του στροφόμετρου) και τα τα αλουμινένια ποδοστήρια.  






Στα μηχανικά μέρη, τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι δύο: ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης. Σε ότι αφορά το πρώτο, οι ιθύνοντες της Audi επιστράτεψαν τον γνωστό 2λιτρο TFSI του γερμανικού γκρουπ, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 256 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 350 Nm ροπής, σταθερά από τις 2.500 έως και τις 4.500 σ.α.λ. Χάρη στα διόλου ευκαταφρόνητα αυτά νούμερα, το αγνώστων –δυστυχώς- κιλών νέο Audi A1 Quattro είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δλ. σημειώνοντας μια τελική ταχύτητα της τάξης των 245 χλμ./ώρα.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, η μέση κατανάλωση καυσίμου, κυμαίνεται στα μόλις 8,6 λιτ./100 χλμ. Σε ότι αφορά τον δεύτερο πόλο έλξης, το σύστημα μετάδοσης δηλαδή, το νέο Α1 Quattro χρησιμοποιεί τον πολύ-φορεμένο πολύδισκο συμπλέκτη (Haldex), ο οποίος συνδυάζεται για τις περιστάσεις με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Όπως είναι αναμενόμενο, η πίσω ανάρτηση δεν αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα, αλλά από μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ενώ αναβαθμισμένα είναι τα συστήματα πέδησης (με δίσκους 312 χλστ. εμπρός) και διεύθυνσης. Συν τοις άλλοις, οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας αναπρογραμμάτισαν την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του ESP, που πλέον μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.
Τέλος, η διάθεση του 333 νέων Audi A1 Quattro έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στο δεύτερο μισό του 2012 σε… άγνωστες προς το παρόν τιμές.





(4troxoi)