ΜΥΘΟΣ & ΑΛΗΘΕΙΑ

Το ψήσιμο επηρεάζει ελάχιστα τα θρεπτικά συστατικά των ξηρών καρπών και παραμένουν το ίδιο υγιεινοί. Παρουσιάζεται μια μικρή μείωση τον αντιοξειδωτικών και των λιπαρών οξέων αλλά αυτό μπορείτε να το αποφύγετε προσέχοντας την θερμοκρασία και την ώρα που τους ψήσατε. Καλό θα ήταν να κυμανθεί μεταξύ 70- 80 βαθμούς κελσίου για λιγότερο από 20 λεπτά.

Η θερμοκρασία ψησίματος τους είναι μέγιστης σημασίας, αφού όσο πιο ψηλά κυμαίνεται τόσο περισσότεροι χημικοί δεσμοί διαλύονται με αποτέλεσμα να επηρεάζονται τα θρεπτικά συστατικά τους, ιδιαίτερα τα ευαίσθητα ω- λιπαρά οξέα.
Το ψήσιμο σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη πέψη των περισσότερων ξηρών καρπών, γιατί αλλάζει η δομή των πρωτεϊνών. Μπορεί όμως να βοηθήσει στην καλυτέρευση της γεύσης τους και των αρωμάτων του.

Έξτρα συμβουλή: προσέξετε όταν αγοράζετε ήδη ψημένους ξηρούς καρπούς, γιατί μερικές φορές προσθέτουν λιπαρές ύλες και αλάτι, οπότε θα πρέπει να τους αποφύγετε στις δύο αυτές περιπτώσεις.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα