Με το ντίζελ κινητήρα των 1,3 λτ. και 95 ίππων, η MiTo δε χάνει ούτε ένα πόντο από τη σπορτίφ της υπόσταση, ενώ παράλληλα είναι σύμφωνη με τη σύγχρονη τάση της εποχής. Hμικρή «Alfa» είναι δίχως αμφιβολία ένα από τα πιο ελκυστικά σε σχεδίαση αυτοκίνητα με σπορτίφ χαρακτήρα. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για την έκδοση με τον ντίζελ κινητήρα των 1,3 λτ., η οποία δε διαφοροποιείται σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης σε σχέση με τις βενζινοκίνητες MiTo που γνωρίζαμε. Κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής της είναι το δυναμικό εμπρόσθιο τμήμα που φιλοξενεί τον κλασικό θυρεό των μοντέλων της ιταλικής φίρμας, αλλά και οι πολλές θελκτικές καμπύλες. Τα μοντέρνα φωτιστικά, από την πλευρά τους, με το χρωμιωμένο περίγραμμα, δίνουν την απαραίτητη σύγχρονη νότα σε ένα σύνολο 3 θυρών, που «ακροβατεί» μεταξύ του ρετρό και του μοντέρνου.

Στον δρόμο: Σπορτίφ, ασφαλής και ευχάριστη
Η MiTo είναι ένα από τα σπορτίφ στην οδήγηση μικρά αυτοκίνητα, χαρακτηριστικό που ενισχύεται από τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και από το σύστημα D.N.A. Μάλιστα, στη ρύθμιση «Dynamic», αποκτά πιο βαρύ τιμόνι και καλύτερη απόκριση στο γκάζι, ενώ εμπλέκεται και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό e-Q2. Έτσι η «ροπάτη» ντίζελ MiTo δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να διαγράψει σβέλτα μια διαδρομή με συνεχείς κλειστές στροφές, εμφανίζοντας περιορισμένη υποστροφή. Παράλληλα, και στην επιλογή «Normal» είναι ευχάριστη στην οδήγηση στις πιο ήπιες, αστικές συνθήκες. Ακόμα τα φρένα έχουν θετική αίσθηση και είναι αποτελεσματικά, ενώ από πλευράς άνεσης μόνο στις πιο «έντονες» λακκούβες θα ενοχλήσει.

Κινητήρας: Ιδιαίτερα «ζωντανός»
Ο 1,3 λτ. πετρελαιοκινητήρας των 95 ίππων της MiTo είναι 4κυλινδρος, 16βάλβιδος υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό και κοινή γραμμή τροφοδοσίας. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο παρουσιάζεται αρκετά πολιτισμένο, αφού οι κραδασμοί και ο θόρυβος που φτάνουν στο εσωτερικό είναι πολύ περιορισμένοι. Επιπλέον, διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, ενώ είναι σε θέση να κινήσει σε γρήγορους ρυθμούς το αυτοκίνητο ειδικά στο μεσαίο φάσμα στροφών δίνοντας την εντύπωση μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρα. Από την άλλη πλευρά, η πραγματική κατανάλωση κρατιέται σε πολύ χαμηλά επίπεδα ακόμα και όταν το αυτοκίνητο «πιέζεται». Θετική είναι και η αίσθηση του επιλογέα των 5 ταχυτήτων, ωστόσο μία ακόμα «μακριά» 6η ταχύτητα θα ήταν ευπρόσδεκτη για περισσότερη άνεση στο ταξίδι. Τέλος καλή λειτουργία και αμεσότητα παρουσιάζει το Start/Stop, το οποίο συμβάλλει με την σειρά του στη μείωση της κατανάλωσης στους μποτιλιαρισμένους δρόμους.

Εσωτερικό: Μοντέρνο και προσεγμένο ποιοτικά
Στον θάλαμο των επιβατών της MiTo 1,3 JTDM-2 95 HP δεν παρατηρείται καμία αλλαγή σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της μικρότερης Alfa Romeo, με τη μόνη ειδοποιό διαφορά να εντοπίζεται μόνο στο στροφόμετρο που «κοκκινίζει» στις 4.500 σ.α.λ. Σε επίπεδο σχεδίασης, συναντούμε ένα μοντέρνο περιβάλλον με πολλές σπορτίφ λεπτομέρειες, όπως είναι και το ευχάριστο στην όψη και αφή μαλακό υλικό στο ταμπλό «carbon look» με την κόκκινη απόχρωση. Η θέση οδήγησης, τέλος, είναι πολύ καλή και λάθη στην εργονομία δεν υπάρχουν. Σε επίπεδο χώρων, στο πίσω κάθισμα επαρκούν για δύο μόνο επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους επαρκή αέρα για τα γόνατά τους, όμως ο αέρας όμως για τα κεφάλια θα προβληματίσει τους καθήμενους με ύψος άνω του μέσου όρου. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει καλή χωρητικότητα 270 λίτρων, ωστόσο μειονεκτεί σε πρακτικότητα λόγω του ψηλού κατωφλιού φόρτωσης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
95/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*
4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
112
Βάρος (κιλά)
1.150
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Εξοπλισμός
ESP
l
Αερόσακοι
7
Ηλ. παράθυρα μπροστά
l
Κεντρικό κλείδωμα
l
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
l
Κλιματισμός
l
Ηχοσύστημα
l
Ζάντες αλουμινίου
l
Τιμή από (ευρώ)
17.400*
l: στάνταρ, m: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
*με την έκπτωση των 1.200 ευρώ

(autotriti)