Ποιος δεν θέλει να έχει επίπεδη κοιλιά; Ποιος δεν θέλει να φοράει το ρούχο που θέλει, όταν το θέλει; Ποιος δεν θέλει νιώθει ανάλαφρος και ξεφούσκωτος; Νομίζω ότι το θέμα της επίπεδης κοιλιάς έχει απασχολήσει κατά καιρούς τους πάντες. Πολλοί μπερδεύονται και νομίζουν ότι πάχυναν, άλλοι το παίρνουν κατάκαρδα και άλλοι καταλήγουν σε ακραίες πράξεις. Τα πράγματα όμως είναι πιο απλά από ότι νομίζατε!

Υπάρχουν τροφές που για τους δικούς τους λόγους η κάθε μία, μπορεί να μας προσθέσει παροδικά ορισμένους πόντους στην περιοχή της κοιλιάς. Το τονίζω όμως ότι είναι παροδικό! Το φούσκωμα μπορεί να αποφευχθεί ή να αντιμετωπιστεί με λίγη προσοχή.

Οι τροφές που φουσκώνουν το περισσότερο κόσμο είναι τα όσπρια (φακές, γίγαντες, φασόλια, ρεβίθια, μαυρομάτικα κ.α). Αυτό οφείλεταιστην ιδιαιτερότητα που έχουν τα όσπρια κατά την πέψη τους. Καλό θα ήταν να τα μαγειρεύεται και να τα μασάτε καλά.

Επίσης υπάρχουν άνθρωποι που μετά την κατανάλωση γάλακτος κυριώς, αλλά πολλές φορές και άλλων γαλακτοκομικών, μπορεί να εμφανίσουν πρήξιμο στην περιοχή της κοιλιάς. Αυτό οφείλετε στην δυσκολία τους να πέψουν την λακτόζη, λόγω της έλλειψης του ενζύμου της λακτάσης.

Άλλη κατηγορία ανθρώπων μπορεί να εμφανίσει φούσκωμα μετά την κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης, λαχανικών, φρούτων, αναψυκτικών και μπύρας και ούτως κάθεξης.

Το μυστικό στην όλη υπόθεση είναι η παρατήρηση! Αν γενικά παρουσιάζετε προβλήματα με φουσκώματα, δεν έχετε παρά να παρατηρήσετε τι τελικά σας επηρεάζει και να προσαρμοστείτε ανάλογα.

Σίγουρα θα σας διευκολύνει η τεχνική του ημερολογίου καταγραφής των τροφίμων. Ορισμένα τρόφιμα δεν είναι δυνατόν να καταργηθούν από το διαιτολόγιο σας, όπως τα λαχανικά ή τα όσπρια, αλλά όταν έχετε σκοπό να βάλετε ένα ρούχο που απαιτεί πιο επίπεδη κοιλιά ή θέλετε απλά να καταφέρετε να κουμπώσει ένα παντελόνι, δεν έχετε παρά να αποφύγετε το τρόφιμο για 1-2 μέρες.

Βέβαια στις περιπτώσεις της δυσανεξίας στην λακτόζη ή της κοιλιοκάκης, η αλλαγή στο διαιτολόγιο σας θα πρέπει να είναι άμεση και μόνιμη. Από την άλλη, τρόφιμα όπως η μπύρα και τα αναψυκτικά είναι κάτι που μπορεί να λείψει από το διαιτολόγιο σας χωρίς να υπάρχουν επιπτώσεις.


Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα