Τα concept cars είναι μια κατηγορία αυτοκινήτων που αν μη τι άλλο προκαλούν τις αισθήσεις. Τραβούν επάνω τους τα βλέμματα των επισκεπτών στις διάφορες διεθνείς εκθέσεις ανά τον πλανήτη και προβάλουν τα χαρακτηριστικά που θα έχουν τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Κάποια, βρίσκονται κοντά στην παραγωγή. Κάποια άλλα όχι.

Aston Martin V12 Zagato

Ορισμένες εταιρείες γνωρίζουν πώς να γιορτάσουν. Πάρτε για παράδειγμα την AstonMartin και την Zagato. Η βρετανική εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων και η θρυλική ιταλική φίρμα κατασκευής αμαξωμάτων γιορτάζουν την 50ή επέτειο από την πρώτη συνεργασία τους με μια νέα μελέτη. Το Aston Martin V12 Zagato.

Το 1961 οι δύο εταιρίες παρουσίασαν ένα εξαιρετικό δημιούργημα. Την DB4GT Zagato. Και 50 χρόνια μετά ήρθε η σειρά της Aston Martin V12 Zagato, ένα concept αγωνιστικού αυτοκινήτου, το οποία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στις 21 Μαΐου στο Villa D'Este Concorsod'Eleganza στην Ιταλία.

Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου αντλεί έμπνευση από σπουδαία κλασικά μοντέλα, όπως το DB4GT Zagato, η V8 Vantage Zagato και DB7 Zagato. Το πειραματικό μοντέλο έχει «χτισθεί» επάνω στο υψηλής απόδοσης πάτωμα της V12 Vantage, με την οποία μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη. Η Aston Martin V12 Zagatoδιαθέτει ένα εντυπωσιακό γλυπτό αμάξωμα, συνδυάζοντας την ιταλική κομψότητα με τη βρετανική δύναμη. Οι εργασίες για την κατασκευή της Aston Martin V12 Zagato ξεκίνησαν το 2010. Το αμάξωμα του αυτοκινήτου είναι από αλουμίνιο, ενώ η όλη κατασκευή είναι χειροποίητη. Ο κλωβός ασφαλείας του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένος από χάλυβα υψηλής αντοχής.

Στον τομέα της εμφάνισης, οι εισαγωγές του αέρα εμπρός, η εσοχές στις οποία έχουν τοποθετηθεί τα φωτιστικά σώματα πίσω και κυρίως η οροφή με τα διπλά bubble είναι στοιχεία που κάνουν την Aston Martin V12 Zagato να ξεχωρίζει.

Το αυτοκίνητο, διαθέτει έναν V12 κινητήρα 6,0-λίτρων που αποδίδει 517 ίππους και 570 Nm ροπής. Όπως και ο V12 της Aston Martin Vantage.

Ωστόσο, το χαμηλότερο βάρος της V12 Zagato, αναμένεται να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις στην τελευταία. Και σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, θα επιταχύνει από τα 0 στα 96 χλμ. / ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα.



Jaguar C-X16

Η αίσθηση που υπάρχει είναι πως το συγκεκριμένο πειραματικό μοντέλο θα μπει σύντομα στην παραγωγή, θα είναι μικρότερο από την ΧΚ και ο στόχος της βρετανικής φίρμας είναι να αποτελέσει αντίπαλο δέος για τις Porsche Cayman.

Το αυστηρά διθέσιο C-X16 είναι η μικρότερη –σε διαστάσεις- Jaguar που έχουμε δει από το 1954, όταν παρουσιάσθηκε η XK120. Το concept είναι «χτισμένο» επάνω σε ένα μικρών διαστάσεων αλουμινένιο πλαίσιο, που έχει μήκος 4.445 χιλιοστά, πλάτος 2.048 χιλιοστά, ύψος 1.297 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.622 χιλιοστά.

Κάτω από το μακρύ καπό του C-X16 υπάρχει ένα υβριδικό σύνολο που περιλαμβάνει έναν V6 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 3.0 λίτρων η απόδοση του οποίου φθάνει τους 380 ίππους και η ροπή τα 450Nm. Ένα οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μεταφέρει ισχύ στους πίσω τροχούς.

Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 1.6kWh τοποθετημένη πίσω από τα καθίσματα που η οποία φορτίζεται μέσω συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον 95 ίππους και 235 Nm ροπής.

Με ένα κουμπί που είναι τοποθετημένο στο τιμόνι –όπως στα μονοθέσια της Formula 1- ενεργοποείται στο Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS) προσφέροντας την έξτρα ισχύ.

Η Jaguar λέει ότι το C-X16 επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ωρα σε 4,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ενέργεια φθάνει τα 299 χλμ. / ώρα.

Η Jaguar αποκαλύπτει ότι το C-X16 είναι σε θέση να ταξιδέψει με ταχύτητες μέχρι (80 χλμ/ώρα με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.



Nissan Juke Nismo

Mε επιθετικό ύφος, χαμηλωμένη ανάρτηση και μεγαλύτερη ισχύ, o βελτιωτικός οίκος Nismo της Nissan, μεταμορφώνει το Nissan JUKE.

Η Nissan Motor Co Ltd αποκαλύπτει με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο, ένα τολμηρό νέο μέλλον για τον βελτιωτικό της οίκο Nismo. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, ένα από τα αναμφισβήτητα αστέρια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Τόκιο θα είναι το Nissan JUKE Nismo, καθώς εκφράζει μια ιδέα για το πώς θα μπορούσε να είναι μια κορυφαία σπορ έκδοση του εξαιρετικά επιτυχημένου μικρομεσαίου crossover.

Με το ξεχωριστό του στυλ, το Nissan Juke είναι γεγονός ότι έχει επαναπροσδιορίσει την άκρως ανταγωνιστική κατηγορία Β, αλλά το πρωτότυπο JUKE Nismo είναι ακόμη πιο πρωτοποριακό. Είναι μικρότερο, πιο φαρδύ και έχει μια πιο στιβαρή «κορμοστασιά». Ακόμα και σε στάση, καταδεικνύει με τον πλέον εμφανή τρόπο ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο επιδόσεων.

Απευθυνόμενο σε ένα κοινό που λατρεύει τα σπορ αυτοκίνητα, το JUKE Nismo αντικατοπτρίζει επάξια το είδωλο ενός αυτοκινήτου με «νευρική» προσωπικότητα, το οποίο συνδυάζει την ευκινησία ενός συμβατικού αυτοκινήτου, με απόκριση ενός coupe στην οδήγηση και με τη δύναμη ενός SUV.

Τα χρώματα του πρωτότυπου αυτού μοντέλου φέρουν την υπογραφή του οίκου Nismo, καθώς συνδυάζεται με τρόπο αρμονικό το μεταλλικό λευκό με κόκκινες ανταύγειες. Το JUKE Nismo φοράει ένα body kit που δημιουργήθηκε από τους ειδικούς στην αεροδυναμική του οίκου Nismo, των οποίων οι ικανότητες έχουν δοκιμαστεί επάξια και σε βάθος χρόνου με την τελειοποίηση αμαξωμάτων αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Φυσικά, οι επεμβάσεις του οίκου Nismo εκτείνονται και στο υπόλοιπο αμάξωμα το οποίο έχει χαμηλώσει και έχει «σκληρύνει», ενώ ο 1.6 -λίτρων turbo κινητήρας με άμεσο ψεκασμό βενζίνης έχει επαναπρογραμματιστεί προκειμένου να παρέχει περισσότερη ισχύ και καλύτερη απόδοση.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η φιλοσοφία του οίκου Nismo είναι εμφανής : τα υλικά που αγγίζει, βλέπει και αισθάνεται ο τυχερός οδηγός του - όπως το τιμόνι, τα πεντάλ, οι μετρητές, η λαβή του επιλογέα ταχυτήτων και οι επενδύσεις των θυρών - έχουν επανασχεδιαστεί προκειμένου να παρέχουν μεγαλύτερη απόλαυση κατά την οδήγηση. Επιπλέον, τα ιδιαίτερα δερμάτινα bucket καθίσματα που έχουν προστεθεί, υπογραμμίζουν με τον καλύτερο τρόπο τον χαρακτήρα επιδόσεων του αυτοκινήτου, όπως άλλωστε και ο ιριδίζων φωτισμός του στροφόμετρου.



Toyota Fun-Vii

Φανταστείτε ένα αυτοκίνητο στο οποίο μπορείτε να αλλάξετε την εμφάνιση τόσο εύκολα όπως να κατεβάσετε μια εφαρμογή στο κινητό σας τηλέφωνο ή να στείλετε μια εικόνα Facebook. Φανταστείτε ένα αυτοκίνητο που να αντανακλά το πώς αισθάνεστε και τι κάνετε κάθε ώρα, κάθε λεπτό.

Αυτό ακριβώς είναι το πρωτότυπο Toyota Fun-Vii . Ένα concept car που παρουσίασε πρόσφατα η Toyota στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο και με το οποίο η γιαπωνέζικη φίρμα αναφέρει ότι επαναφέρει και πάλι την «διασκέδαση στην οδήγηση».

Ίσως να μην είναι μακριά η ημέρα που θα δούμε στους δρόμους ένα αυτοκίνητο στην λογική του Toyota Fun-Vii. Η λέξη Fun προδίδει από μόνη της την λογική που κυριάρχησε στην σύλληψη, σχεδίαση και κατασκευή του συγκεκριμένου την concept. Όσοι τώρα αναρωτιέστε τι αντιπροσωπεύουν τα δύο “i” η απάντηση βρίσκεται στις λέξεις interactive και internet. Δύο i που ακολουθούν το V(ehicle).

Ο χρήστης του αυτοκινήτου θα έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την εξωτερική επιφάνεια του οχήματος ως επιφάνεια προβολής. Αυτή η ιδιαιτερότητα επιτρέπει σε ολόκληρο το όχημα να λειτουργεί ως οθόνη για μηνύματα ή εικόνες. Ό,τι τέλος πάντων εσείς επιλέξετε.

Όπως γίνεται αντιληπτό, αν αυτή η λογική επικρατεί στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Στο σαλόνι υπάρχουν τρία καθίσματα και μια οθόνη. Αυτή ξεκινά από το πάτωμα και επεκτείνεται έως και την κεντρική κονσόλα. Το ακόμη εντυπωσιακότερο στοιχείο είναι το 3D σύστημα πλοήγησης με ολόγραμμα μιας εικονικής βοηθού, αλλά και την δυνατότητα σύνδεσης που έχει ώστε να ανιχνεύσει επικίνδυνες καταστάσεις.

Στο εσωτερικό υπάρχει παράλληλα η ίδια δυνατότητα με το εξωτερικό για αλλαγή των χρωματισμών σύμφωνα με τις απαιτήσεις ή την ψυχολογική διάθεση του οδηγού. Μάλιστα, τις αλλαγές μπορεί να τις κάνει ο οδηγός ακόμη και από πολύ μακριά , μέσω του Smartphone. Έτσι ώστε όταν θα είναι έτοιμος να επιβιβασθεί ο χρωματισμός στο σαλόνι και τα καθίσματα να είναι αυτός που θέλει.

Το μήκους 4.020 μέτρων όχημα της Toyota (1.745 μέτρα πλάτος, ύψος 1.415 μέτρα και μεταξόνιο 2.750 μέτρα) δείχνει το μέλλον της αυτοκίνησης. Το αν αυτό το μέλλον είναι κοντινό ή μακρινό, μένει να το δούμε.



Lexus LF-LC

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τον επόμενο μήνα η Lexus φιλοδοξεί να τραβήξει επάνω της τα βλέμματα των φίλων της αυτοκίνησης , με ένα εντυπωσιακό concept car το οποίο φέρει την ονομασία LF-LC.

Δυστυχώς, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν αποκάλυψε τυχόν πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με το νέο δημιούργημά της. Τα λίγα πράγματα που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής είναι ότι το Lexus LF-LC αποτελεί έναν προπομπό για την σχεδιαστική γλώσσα που θα ακολουθήσει η φίρμα τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Κάτι που σημαίνει ότι όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Lexus θα μοιάζει με το LF-LC concept. Η Lexus υποστηρίζει ότι το LF-LC διαθέτει πολλά οργανικά σχήματα, τα οποία στοχεύουν στην επίτευξη στενότερης σύνδεσης μεταξύ του οδηγού και του αυτοκινήτου.

Το LF-LC σχεδιάστηκε στο στούντιο Calty Lexus, το οποίο βρίσκεται στο Newport Beach, στην Καλιφόρνια. Ακόμα κι αν Lexus κρατάει ακόμα όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με το LF-LC ως επτασφράγιστο μυστικό, η εικόνα που δημοσιεύεται σήμερα δείχνει ένα μέρος της ιστορίας.

Κατ’ αρχήν λοιπόν ξέρουμε ότι το LF-LC είναι ένα τετραθέσιο κουπέ, ή – όπως η εταιρεία το αποκαλεί - ένα 2 +2 θέσεων σπορ κουπέ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν υπάρχει πολύς χώρος για τους επιβάτες των δύο πίσω θέσεων.

Το LF-LC είναι εξοπλισμένο με τα τεράστια φρένα που διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους. Αν και σχετική πληροφόρηση δεν υπάρχει εν τούτοις θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει πως τα φρένα είναι κεραμικά. Επίσης κάτι που προκύπτει από την πρώτη φωτογραφία του αυτοκινήτου, είναι πως διαθέτει πανοραμική γυάλινη οροφή.



 (auto24.gr)