Πληροφορίες που πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας μέσω του διεθνούς Τύπου, θέλουν Τούρκους επενδυτές, αλλά και την ινδική Mahindra, να εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την αγορά της Saab, που ήδη βρίσκεται σε διαδικασία πτώχευσης.

Θυμίζουμε πως ύστερα και από την επίσημη πλέον αποδοχή της αίτησης πτώχευσης από το ελεγκτικό συνέδριο της Σουηδίας, η Saab βρίσκεται ήδη υπό καθεστώς εκκαθάρισης των περιουσιακών στοιχείων της. Ωστόσο, το κάθε άλλο παρά ευχάριστο αυτό γεγονός, δεν φαίνεται να περιορίζει τις συζητήσεις, την κινητικότητα, αλλά και εν γένει τις… ορέξεις τόσο γύρω από το όνομα, όσο και για τις ίδιες τις εταιρείες που ο Σουηδός κατασκευαστής είχε μέχρι πρότινος υπό τον πλήρη έλεγχο του (βλ. Saab Automobile AB, Saab Automobile Tools AB και Saab Powertrain AB).

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις που μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, η ινδική Mahindra φέρεται να βρίσκεται ήδη στο πρώτο στάδιο των συζητήσεων με τους δύο διορισμένους, από το ελεγκτικό συνέδριο της Σουηδίας, διαχειριστές της Saab, προκειμένου οι πρώτοι να αγοράσουν είτε το σύνολο της τελευταίας, είτε μεμονωμένα τμήματα ή περιουσιακά της στοιχεία. Ωστόσο, τόσο η Saab, όσο και οι Ινδοί ιθύνοντες που ελέγχουν τις τύχες της Mahindra, δεν έχουν επισήμως επιβεβαιώσει την παραπάνω είδηση. Σε κάθε περίπτωση, το ενδιαφέρον της Mahindra (σημ: θυμίζουμε πως μέσα στη χρονιά που πέρασε η ινδική εταιρεία, με μια άκρως… επεκτατική κίνησή της, εξαγόρασε το 70% της κορεάτικης SsangYong!) για τη σουηδική Saab πρέπει, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, να θεωρείται κάτι παραπάνω από σίγουρο.

Το ίδιο βέβαιο όμως είναι και το ενδιαφέρον Τούρκων επενδυτών, οι οποίοι, αν και δεν κατονομάζονται, υπό τη σκέπη και την αρωγή της κυβέρνησής τους(!), φαίνεται να βλέπουν πολύ θετικά το ενδεχόμενο να εξαγοράσουν ένα μέρος ή και τμήματα της Saab στο πλαίσιο της… πάγιας προσπάθειάς τους να δημιουργήσουν τη «δική» τους ιδιόκτητη αυτοκινητοβιομηχανία. Να σημειώσουμε πως στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, περίπου το 30% των οχημάτων που πωλούνται σε ετήσια βάση ήδη δημιουργούνται επί τουρκικού εδάφους, με τις Fiat, Toyota, Renault, Ford και Hyundai να έχουν εδώ και καιρό εγκαταστήσει στη γείτονα χώρα τις δικές τους προηγμένες κατασκευαστικές μονάδες.

Το βασικό ωστόσο ερώτημα όσον αφορά το μέλλον της Saab, το οποίο αυτή τη στιγμή εξακολουθεί να αιωρείται στον ορίζοντα, είναι το κατά πόσο η «μαμά» GM –η οποία, σημειωτέον, συνεχίζει να ελέγχει ακόμα και αυτή τη στιγμή τις τύχες της Saab, καθώς αυτή είναι που κατέχει τα δικαιώματα τεχνογνωσίας της σουηδικής φίρμας- θα δώσει τη συγκατάβασή της, είτε προς τη μία (Mahindra) είτε προς την άλλη κατεύθυνση (Τούρκοι επενδυτές). Και αυτό, έχοντας ως δεδομένη την προ ολίγων ημερών άρνησή της (βλ. βέτο) να εγκρίνει το επισήμως κατατεθειμένο σχέδιο εξαγοράς-εξυγίανσης της Saab από την κινέζικη Youngman.

Αξίζει με την ευκαιρία να προσθέσουμε-σχολιάσουμε πως, επισήμως, πίσω από το βέτο αυτό, το οποίο και οδήγησε στο «ναυάγιο» και τη χρεοκοπία της Saab, βρίσκεται το επιχείρημα της αμερικανών της GM ότι το σύνολο του επενδυτικού πλάνου των κινέζων της Youngman δεν ήταν εξ αρχής βιώσιμο. Ανεπισήμως, ωστόσο, όλο και περισσότεροι υποστηρίζουν με σθένος πως πίσω από το «όχι» της GM κρύβεται η άρνησή της να «παραδώσει» την τεχνογνωσία της σε κινέζικα χέρια…

(4troxoi)