Μόλις 31 εκατ. ευρώ θα εισπράξει τελικά το Ελληνικό δημόσιο για την πώληση των τεσσάρων Airbus Α340 - 300 της παλιάς Ολυμπιακής, που βρίσκονται σε ακινησία στον Διεθνή Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος» από το 2009, λόγω απομείωσης της αξίας τους. 

Τα εν λόγω αεροσκάφη είχαν αγοραστεί μεταξύ 1997-1999 με εγγύηση του δημοσίου, η οποία έφτασε τα 200 εκατ. ευρώ, προς αντικατάσταση των Boeing 737 που χρησιμοποιούσε η ΟΑ την δεκαετία του 1980.

Όπως δημοσιεύει tovima.gr, ο τεχνικός σύμβουλος της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης, δηλαδή η Γαλλική SL Engineering & Services, πέρασε από φύλλο και φτερό τα αεροσκάφη κι εντόπισε ότι έχει λήξει ο κύκλος ζωής μίας σειράς ζωτικών μερών και συστημάτων των Airbus, τα οποία βρέθηκαν σε κακή κατάσταση. Έτσι, οι σύμβουλοι εισηγηθηκαν την αναπροσαρμογή της θεωρητικής αξίας των αεροπλάνων μεταξύ 35 και 45 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον, πάντως, ότι η αρχική τους αποτίμηση ανερχόταν στα 180 εκατ. ευρώ.

Στον σχετικό διαγωνισμό, η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων επέλεξε την καλύτερη προσφορά που είχε κατατεθεί, δηλαδή αυτή της Apollo Aviation Group, η οποία προσέφερε 40,4 εκατ. δολλάρια, ήτοι 31 εκατ. ευρώ.

Όπως μεταδίδουν πηγές με εξαιρετική γνώση της υπόθεσης, τα δύο μέρη έχουν υπογράψει τα συμβόλαια μεταβίβασης των αεροσκαφών από την πλευρά τους και την Τρίτη αναμένεται το θέμα να κλείσει οριστικά, καθώς ο αγοραστής θα βάλει την τελική «τζίφρα» στο ντιλ. Εάν δεν το κάνει, θα χάσει εγγύηση ύψους δυο εκατ. ευρώ.

Είχε προηγηθεί άγονος διαγωνισμός το 2010, στον οποίο η Αμερικανική Cirrus προσέφερε 93 εκατ. δολλάρια, όμως λίγο πριν από την υπογραφή έκανε πίσω. Ο δεύτερος στη σειρά πλειοδότης, δηλαδή η Sawa Air, κρίθηκε από τον σύμβουλο της αποκρατικοποίησης (Lazard) ως έχων αναξιόπιστη οικονομική βάση και απορρίφθηκε, ενώ η τρίτη προσφορά κυμαινόταν στα 36 εκατ. δολλάρια, κρίθηκε ιδιαίτερα χαμηλή και δεν έγινε αποδεκτή.