Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι συνήθως ένα πάρτυ χοληστερίνης, λόγω και της αυξημένης κατανάλωσης ζωικού λίπους.

Υπάρχει όμως ένα ζωικό λίπος που όχι μόνο επιτρέπεται αλλά είναι και απαραίτητο για να ρίξετε την χοληστερίνη σας. Και αυτό είναι του ψαριού. Και μάλιστα όσο πιο λιπαρό είναι το ψάρι, τόσο το καλύτερο.

Έρευνες που γίνονται παγκοσμίως αποδεικνύουν συνεχώς τη σημασία των Ω3 λιπαρών οξέων στην προστασία των αγγείων της καρδιάς. Βελτιώνουν τη ροή του αίματος, κάνοντάς το πιο λεπτόρρευστο, μειώνουν την εμφάνιση αθηρωματικής πλάκας και θρομβώσεων, μειώνουν την πίεση του αίματος και τα επίπεδα ομοκυστεϊνης και βελτιώνουν την ισορροπία των λιπιδίων στο αίμα. Αυξάνουν την καλή HDL χοληστερόλη και μειώνουν την κακή LDL.

Επιπλέον φαίνεται πως εμποδίζουν τον σχηματισμό πέτρας στη χολή και παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου των πνευμόνων.

Έτσι λοιπόν, με την κατανάλωση ψαριών - κυρίως λιπαρών- που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, προστατεύουμε την υγεία της καρδίας. Τέτοια είναι ο κολιός, η τσιπούρα, το λαβράκι, η σαρδέλα, η πέστροφα, ο φρέσκος μπακαλιάρος, ο σολομός και ο φρέσκος τόνος.

Έτσι, μετά το πέρας των γιορτών εντάξτε 2 με 3 φορές την εβδομάδα γεύματα που περιλαμβάνουν τα παραπάνω ψάρια, χωρίς την προσθήκη επιπλέον λιπαρών στη συνταγή και φυσικά αποφύγετε τα τηγανητά. Όσο λιγότερη θερμική επεξεργασία και λιγότερο καβούρντισμα, τόσο το καλύτερο. Αποφύγετε και το λιπαρό δέρμα τους που καίγεται στο ψήσιμο γιατί δεν είναι πλέον υγιεινό και ωφέλιμο. Προτιμήστε τα αχνιστά, σε σούπες ή ελαφριά ψημένα στο φούρνο (όχι ξεροψημένα).

Έτσι προστατεύετε ακόμα περισσότερο την καρδία σας, αφού και η χοληστερίνη θα πέσει αλλά και τελικά η ψαροφαγία θα οδηγήσει σε μείωση του βάρους!

Στέλλα Η. Σαρηπαναγιώτου 
Διατροφολόγος
Master Practitioner in Eating Disorders and Obesity
Βιογραφικό σημείωμα