Την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος των φορτηγών από 1 Ιανουαρίου του 2012, εισηγήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών κ. Μάκης Βορίδης.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει το protothema.gr, στη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου ο αντιπρόεδρος και υπουργός Οικονομικών κ. Βενιζέλος ανέφερε ότι θα ήταν ενδεδειγμένο το σχέδιο νόμου να εξεταστεί και από αρμόδιο κλιμάκιο της Τρόικας.

Όπως είναι γνωστό, στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου που κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών, προβλέπεται η κατάργηση της μεταβατικής περιόδου, η δυνατότητα της απόκτησης άδειας από φυσικά πρόσωπα και όχι μόνο από ΑΕ και ΕΠΕ, αύξηση του ποσού της εγγύησης που θα καταβάλλουν οι νέοι μεταφορείς πάνω από τις 9.000 ευρώ καθώς και οχήματα σύγχρονης τεχνολογίας euro5. Φρένο μπαίνει στην είσοδο στην ελληνική αγορά σε επαγγελματίες από τρίτες χώρες πλην ΕΕ.

Επιπλέον ο νέος μεταφορέας θα πρέπει να πληροί όλα όσα ορίζει ο κανονισμός της ΕΕ 1071 του 2009 δηλαδή οικονομική επιφάνεια, χώρους γραφείου, λευκό ποινικό μητρώο και φορολογική ενημερότητα.
Σε ό, τι αφορά το διοικητικό τέλος για την απόκτηση των νέων αδειών, το ύψος του θα καθοριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση αλλά δεν θα υπερβαίνει τα 2.000 με 3.000 ευρώ.

Για την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου, από το περιβάλλον του πρώην υπουργού Υποδομών κ. Δημήτρη Ρέππα διευκρινίζεται ότι ο νόμος έγινε κατόπιν συμφωνίας με τον μηχανισμό στήριξης και ότι η επίσπευση του χρόνου αποτέλεσε πρόταση της κυβέρνησης.

Πρόκειται για μια, ακόμη, ευθεία βολή του νυν υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης προς τον κ. Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος είχε τροποποιήσει το νόμο Ρέππα για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών, επισπεύδοντας κατά ένα χρόνο το άνοιγμα του κλάδου.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την ψήφιση του νόμου που προέβλεπε τριετή μεταβατική περίοδο, ως χρυσή τομή μεταξύ του μηχανισμού στήριξης και των επαγγελματιών, η Ν.Δ. και ο ΛΑΟΣ. επέμεναν σε πενταετία.