Την Έκθεση του Ντιτρόιτ επέλεξε η Volvo για να παρουσιάσει το νέο Plug-in μοντέλο της, που αυτή τη φορά δεν είναι το V60, αλλά το «τζιποειδές» XC60.

Μετά το ντεμπούτο του υβριδικού V60, που από τον περασμένο Νοέμβριο έχει αρχίσει να διατίθεται σε ορισμένες αγορές της γηραιάς Ηπείρου σε περιορισμένο όμως αριθμό αντιτύπων, σειρά έχει η παρουσίαση μιας αντίστοιχης –σε φιλοσοφία- παραλλαγής του XC60. Σε αντίθεση με το μικρο-μεσαίο στείσον βάγκον της σουηδικής εταιρείας, το οποίο είναι εφοδιασμένο με έναν συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και πετρελαιοκινητήρα (5κύλινδρο με χωρητικότητα 2,4 λίτρων), το crossover XC60 Plug-in υιοθετεί μια πιο… προσγειωμένη λύση, διαθέτοντας έναν 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης με 4 κυλίνδρους.

Αξίζει να σημειώσουμε πως πρόκειται για μια ολοκαίνουργια γενιά κινητήρων, που η εταιρεία ονομάζει Volvo Environmental Architecture, από την οποία μάλιστα στο μέλλον είναι πολύ πιθανόν να προκύψουν και 3κύλινδρα μηχανικά σύνολα. Στην περίπτωσή μας, ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού αποδίδει σύμφωνα με την εταιρεία 280 ίππους και ροπή 380 Nm μεταφέροντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς του αμαξώματος. Φυσικά και εδώ, ο ηλεκτροκινητήρας με τον οποίο συνδυάζεται, ο οποίος αποδίδει όπως και στο V60 Plug-inHybrid 70 ίππους, κινεί τους πίσω τροχούς. Σύμφωνα με τα επίσημα τεχνικά στοιχεία που οι Σουηδοί έδωσαν στη δημοσιότητα, το XC60 Plug-inHybrid Concept, το οποίο είναι εφοδιασμένο με αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώρα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8 δλ. εκμεταλλευόμενο την συνδυαστική ισχύ των 350 ίππων των κινητήριων συνόλων του στο πρόγραμμα λειτουργίας «Power».

Επιλέγοντας το mode «Pure», το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα του για μια συνολική απόσταση που αγγίζει τα 45 χλμ. εκπέμποντας φυσικά μηδενικά επίπεδα ρύπων. Να προσθέσουμε πως για τη φόρτιση των μπαταριών ιόντων λιθίου του αυτοκινήτου μέσω μιας κοινής οικιακής παροχής απαιτούνται από 3,5 ώρες (220V/12A) έως και 7,5 ώρες (110V/12A). Επίσης, εκτός από τα προαναφερθέντα δύο προγράμματα λειτουργίας, υπάρχει ένα ακόμα: το «Hybrid». Εδώ, τα δύο κινητήρια σύνολα του XC60 Plug-in Hybrid λειτουργούν σε συνεργασία ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης εξασφαλίζοντας, σύμφωνα με τη Volvo, μέση κατανάλωση καυσίμου της τάξης των μόλις 2,3 λίτρων για κάθε 100 χλμ. κίνησης. Στην περίπτωση αυτή, μάλιστα, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανέρχονται στα μόλις 53 gr για κάθε ένα χλμ., με την αυτονομία κίνησης να… εκτοξεύεται στα 960 χλμ.

Αξίζει να αναφέρουμε πως το πρωτότυπο αυτό μοντέλο κοσμείται από το λογότυπο «Τ8», το οποίο παραπέμπει, όχι στον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα του, αλλά στις επιδόσεις του, οι οποίες είναι εφάμιλλες με εκείνες των 8κύλινδρων crossover μοντέλων. Χαρακτηριστικά, ο αντιπρόερδρος της εταιρείας, Peter Mertens, δήλωσε πως «…πλέον είναι καιρός να σταματήσουμε να μετράμε τον αριθμό των κυλίνδρων των κινητήρων. Οι 4κύλινδροι είναι οι πλέον αποτελεσματικοί όσον αφορά τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, χωρίς μάλιστα συμβιβασμούς στον τομέα των επιδόσεων και της οδηγικής ευχαρίστησης».



(4troxoi)