Μπορεί για την υπόθεση του αεροδρομίου οι εργολήπτριες εταιρίες να έχουν πάρει παράταση για την κατάθεση των οικονομικών προσφορών τους, ωστόσο στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος θέλουν ταυτόχρονα με τις διαδικασίες για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου να προχωρήσουν και οι διαδικασίες που συνδέονται με τη χωροταξία της ευρύτερης περιοχής και ασφαλώς της εδαφικής επικράτειας του καλλικρατικού δήμου.
Αεροδρόμιο

Όπως έχει γίνει γνωστό για την κατάθεση των οικονομικών προσφορών από τις εργοληπτικές κοινοπραξίες η προθεσμία δεν λήγει την 1η Μαρτίου αλλά δόθηκε παράταση έως τις 7 Ιουνίου. Μετά την 7η Ιουνίου -και εάν όλα δρομολογηθούν χωρίς απρόοπτα και ανατροπές- θα γίνει το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης από το υπουργείο. Η σύμβαση θα πρέπει να κατοχυρωθεί με νόμο από τη Βουλή για να αναλάβει εντέλει η εργολήπτρια εταιρία την κατασκευή του απαιτητικού και κορυφαίου για τα δεδομένα της Κρήτης έργου.

Χωροταξία

Σε αυτό το πλαίσιο ο Δήμος Μινώα Πεδιάδος και η Δημοτική Αρχή προσπαθούν να «τρέξουν» όλες τις επιμέρους υποθέσεις, εκκρεμότητες, έργα, μελέτες και διαδικασίες οι οποίες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συνδέονται με το αεροδρόμιο. H χωροταξική οργάνωση της περιοχής, σε υγιείς βάσεις, αποτελεί μια από τις κορυφαίες προτεραιότητες για τη Δημοτική Αρχή. Σε αυτή τη λογική τόσο το Ρυθμιστικό Σχέδιο το οποίο αφορά και σε άλλους δήμους, όσο και το ΣΧΟΟΑΠ, Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοιχτής Πόλης, είναι δύο μελέτες που έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον της Δημοτικής Αρχής. Αναφορικά με το ΣΧΟΟΑΠ ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος Ζαχαρίας Καλογεράκης σημειώνει τη σημασία του, καθώς θα καθοριστούν οι χρήσεις γης όχι μόνο για τις περιοχές που βρίσκονται κοντά στο χώρο που θα κατασκευαστεί το νέο αεροδρόμιο, αλλά και σε όλη την εδαφική επικράτεια του δήμου. Στην προηγούμενη συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Μινώα Πεδιάδος έλαβε ομόφωνα την απόφαση να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία για το δήμο προκειμένου να υπάρχει ένας μπούσουλας για την οικιστική ανάπτυξη των περιοχών.