Η ιαπωνική εταιρεία ελαστικών Bridgestone, παρουσίασε έναν πρωτότυπο τύπο ελαστικού που δεν απαιτεί αέρα υπό πίεση στο εσωτερικό του για να διατηρήσει το σχήμα του κατά την κύλιση.

Σύμφωνα με τους υπευθύνους της ιαπωνικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών Bridgestone, το νέο πρωτότυπο ελαστικό που κατασκεύασε, δεν απαιτεί την χρήση αέρα υπό πίεση στο εσωτερικό του για να διατηρήσει το σχήμα του.

Μπορεί όμως αυτή να είναι η απαρχή για την πλήρη διαφοροποίηση των ελαστικών, όπως τα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα;
Ένα από τα λίγα –σίγουρα- στοιχεία που η Bridgestone έχει δώσει μέχρι στιγμής της δημοσιότητα είναι πως το πρωτότυπο ελαστικό χωρίς αέρα που παρουσίασε, είναι 100% ανακυκλώσιμο.

Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν περαιτέρω στοιχεία για αρκετές ακόμα παραμέτρους που κρίνονται ως εξαιρετικά σημαντικές για την βιωσιμότητα του φιλόδοξου αυτού πλάνου.

http://www.autotritipro.gr/jpg/pro/390/NEWS/bridgestoneairless3.jpg

Κατ’ αρχήν δεν έχει γίνει γνωστό αν η χρήση του συγκεκριμένου ελαστικού θα συμβάλλει θετικά στην μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου ενός οχήματος. Παράλληλα δεν έχουν γίνει γνωστά στοιχεία που αφορούν στην «συμπεριφορά» του ελαστικού κάτω από έντονες συνθήκες κίνησης (βαρέα επαγγελματικά οχήματα, εκτός δρόμου κίνηση, εφαρμογή σε οχήματα υψηλών επιδόσεων) καθώς και το κατά πόσο επηρεάζεται (θετικά ή αρνητικά) η ενεργητική ασφάλεια του οχήματος.

Επιπρόσθετα δεν είναι λίγοι αυτοί που εκφράζουν τον προβληματισμό τους σχετικά με το αν –και κατά πόσο- θα χρειαστεί να υπάρξουν αλλαγές στην δομή του συστήματος πέδησης αλλά και της ανάρτησης των οχημάτων, προκειμένου να καταστούν συμβατά με τον νέο τύπο ελαστικών.

Τέλος θέτουν επί τάπητος και το θέμα της διάρκειας ζωής του νέου ελαστικού, η Bridgestone μέχρι στιγμής απλώς αναφέρει πως το πρωτότυπο ελαστικό που παρουσίασε, διαφέρει σημαντικά από αντίστοιχες προτάσεις που έχουν ήδη παρουσιαστεί (βλ. Michelin Tweel) καθώς, η δική της πρόταση έχει εξελιχθεί με βασικό πυλώνα την προώθηση της σε εύλογο χρονικό διάστημα, στο στάδιο της μαζικής παραγωγής.

http://www.autotritipro.gr/jpg/pro/390/NEWS/bridgestoneairless2.jpg