Κόντρα στο ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον αλλά και στο σκληρό ανταγωνισμό πολυεθνικών κολοσσών, πέντε ελληνικές επιχειρήσεις μεσαίου μεγέθους κατάφεραν μέσα στη χρονιά που έφυγε να ξεχωρίσουν με τις επιδόσεις τους και να παρουσιάσουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Δίνοντας έμφαση στην καινοτομία και στην ποιότητα των προϊόντων Ολυμπιακή Ζυθοποιία (Fix Hellas), Λουξ Μαρλαφέκας, GAEA (Γαία), Αγγελάκης και Simply Burgers κέρδισαν την προτίμηση των καταναλωτών και ενίσχυσαν τη θέση τους στην αγορά.

Με σκληρή δουλειά και προσεκτικά βήματα συνεχίζουν να επενδύουν στην επέκτασή τους, στηρίζοντας παράλληλα την προσπάθεια της χώρας να βγει από την οικονομική κρίση. Οι επικεφαλής των εταιρειών μιλούν στην «ΗτΣ» για το μυστικό της επιτυχίας, τη στρατηγική αντιμετώπισης της ύφεσης αλλά και για τα επόμενα σχέδιά τους εντός και εκτός συνόρων.

Γιάννης Μαρλαφέκας, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Λουξ Μαρλαφέκας» «Χρηστή διοίκηση και σκληρή δουλειά»
Πέντε ελληνικές επιχειρήσεις που «κοιτάζουν στα μάτια» τις πολυεθνικές

Στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων της αλλά και στη σκληρή δουλειά και στο μεράκι της διοίκησης κρύβεται η επιτυχία της «Λουξ Μαρλαφέκας», η οποία ανέβηκε στη δεύτερη θέση της κατηγορίας των all flavour αναψυκτικών (πορτοκαλάδες, λεμονάδες, βυσσινάδες) με μερίδιο 15,5%, αφήνοντας πίσω την «Pepsico HBH» και αυξάνει τις πωλήσεις της με ρυθμούς της τάξης του 10%-15%. Καθοριστικό επίσης ρόλο, όπως αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Μαρλαφέκας παίζει η ορθή διαχείριση του λειτουργικού κόστους, η ευέλικτη εμπορική πολιτική, η επανεπένδυση των διαθέσιμων κεφαλαίων για την αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής αλλά και το εργατικό δυναμικό που στελεχώνει την εταιρεία. Στόχος της εταιρείας, επισημαίνει ο κ. Μαρλαφέκας είναι να διατηρήσει και την επόμενη χρονιά την ανοδική πορεία των πωλήσεών της και να επεκτείνει το δίκτυο διανομής σε περισσότερα σημεία στην Ελλάδα. Επιπλέον, επιδιώκει να ξεκινήσει την επένδυση ύψους 33 εκατ. στο Αίγιο για τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής (έχει ενταχθεί στον παλιό αναπτυξιακό) και ταυτόχρονα να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις για την αξιοποίηση πηγών προκειμένου να στηθεί σχετική μονάδα εμφιάλωσης στην περιοχή της Πελοποννήσου.

Γιάννης Χήτος, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Ολυμπιακής Ζυθοποιίας»
«Συνεχείς επενδύσεις»

Ακόμη πιο ψηλά για την μπίρα Fix θέτει τον πήχυ η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η οποία σε διάστημα μόλις δύο χρόνων από την επανακυκλοφορία της έχει κατακτήσει μερίδιο άνω του 5% στην εγχώρια αγορά. Συγκεκριμένα, η εταιρεία στοχεύει σε τριπλασιασµό του µεριδίου της το επόμενο διάστημα, ξεπερνώντας το 10% κάτι που σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύµβουλο της εταιρείας, Γιάννη Χήτο αν και φιλόδοξος είναι εφικτός. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει και εξαγωγές προς τις χώρες που υπάρχει ζήτηση όπως η Κύπρος, η Γερµανία, η Αµερική, η Αυστραλία, η Σουηδία και η Αγγλία. Η εταιρεία ολοκλήρωσε τον Απρίλιο του 2011 επένδυση ύψους 25 εκατ. για την επέκταση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων στη Ριτσώνα Ευβοίας αλλά και για πάγιο εξοπλισμό για την ανάπτυξη των πωλήσεων στα τελικά σημεία κατανάλωσης. Επιπλέον, πρόσφατα ξεκίνησε την πειραματική καλλιέργεια ελληνικού κριθαριού για την παραγωγή των προϊόντων της, με στόχο να καλύψει σταδιακά τις ανάγκες της με 100% ελληνικό προϊόν.
Στο πλαίσιο αυτό, δημιούργησε έναν πειραματικό αγρό, έκτασης 200.000 τ.μ., στην Θήβα, μέσω του προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού και προσδοκά στην παραγωγή 100.000 κιλών ελληνικού κριθαριού υψηλής ποιότητας, έως τις αρχές του Καλοκαιριού του 2012.

Θάνος Αγγελάκης, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Αγγελάκης»
«Νέα προϊόντα και επέκταση δικτύου»

Με δυναμικές αλλά μετρημένες κινήσεις «απαντά» στην οικονομική κρίση η «Αγγελάκης», η οποία έχει καταξιωθεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού ως μια ποιοτική και καινοτόμα εταιρεία. «Με καλή ψυχολογία, προσπαθούμε σύμφωνα με την τοποθέτησή μας στην αγορά να ελιχθούμε, δημιουργικά και αποτελεσματικά, επεκτείνοντας το δίκτυο διανομής, παράγοντας νέα προϊόντα σύμφωνα με τις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή και διευρύνοντας το πελατολόγιο με νέες συμφωνίες στο λιανεμπόριο», αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θάνος Αγγελάκης. Στα σχέδια της εταιρείας είναι και η επέκταση στο εξωτερικό, με την Αγγλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ να βρίσκονται στο επίκεντρο. Την ίδια ώρα, η εταιρεία επιχειρεί να περιορίσει το κόστος, κάνοντας τις αναγκαίες περικοπές που μειώνουν τα περιττά έξοδα, προκειμένου να βελτιώσει την παραγωγικότητά της.

Μπράιαν Κάρεϊ, Πρόεδρος και ιδρυτής της «Simply Burgers»
«Ο πελάτης στο επίκεντρο»

«Η πελατοκεντρική φιλοσοφία, πάνω στην οποία βασίστηκε η δημιουργία των Simply Burgers και συνεχίζουμε να έχουμε ως προτεραιότητά μας είναι αυτή που μας έχει βοηθήσει να αναπτυχθούμε κόντρα στην κρίση», επισημαίνει ο πρόεδρος και ιδρυτής της εταιρείας Μπράιαν Κάρεϊ, προσθέτοντας πως «όταν στηρίζεις τους καταναλωτές, σε στηρίζουν και αυτοί». Η εταιρεία στην παρούσα φάση προσπαθεί να κρατά σταθερές τις τιμές της, παρά την πίεση που ασκεί η αύξηση του λειτουργικού κόστους και των πρώτων υλών, χωρίς ωστόσο να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει. Επιπλέον, ανανεώνει διαρκώς το μενού της με νέα προϊόντα, προκειμένου να «αφουγκράζεται» τις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες και επικεντρώνεται στην επέκταση με προσεκτικά βήματα στην αγορά του dine in.

«Τα concept που προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες με υψηλό «value for money» έχουν πάντα χώρο, να αναπτυχθούν», υποστηρίζει ο κ. Κάρεϊ. Από το 2003, οπότε και πρωτολειτούργησε η εταιρεία οι πωλήσεις της έχουν ξεπεράσει το φράγμα των 50 εκατ. ευρώ, τα καταστήματα (ιδιόκτητα και franchise) έφθασαν τα 17 και οι εγγεγραμμένοι πελάτες της ανήλθαν σε 300.000.

Άρης Κεφαλογιάννης Διευθύνων σύμβουλος της GAEA
«Κλειδί η εξωστρέφεια»

Στα ισχυρά brands που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της αλλά και στη δουλειά που έγινε τα προηγούμενα χρόνια για την επέκταση του δικτύου διανομής στο εξωτερικό αποδίδει την επιτυχία της GAEA, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άρης Κεφαλογιάννης. Η εταιρεία τα δύο τελευταία χρόνια παρουσιάζει άνοδο πωλήσεων τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, παρά την κάμψη της κατανάλωσης και τη στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερα προϊόντα. «Οι καταναλωτές, παρά τη μείωση των εισοδημάτων τους αναγνωρίζουν τα ποιοτικά προϊόντα και τα επιλέγουν», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλογιάννης και προσθέτει πως η GAEA θα συνεχίσει να εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της, με αξιόλογα ελληνικά τρόφιμα.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες με διάφορες εταιρείες, όπως η εταιρεία φυσικών καλλυντικών «Κορρές» για τον κρόκο Κοζάνης, την «Κρητών Άρτος» και η εταιρεία τυροκομικών «Κολιός», προκειμένου να συνάψει συμφωνίες συνεργασίας. Τα καλά ελληνικά προϊόντα, επισημαίνει ο κ. Κεφαλογιάννης ακόμη και τώρα που η φήμη της χώρας έχει τρωθεί, έχουν περιθώρια να κατακτήσουν μεγαλύτερα μερίδια στο εξωτερικό και να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τις υπόλοιπες χώρες της Μεσογείου που παράγουν αντίστοιχα με τα δικά μας προϊόντα.

imerisia.gr