Έφτασε ο Ιανουάριος και μετά από τις γιορτές και τις προσωπικές υποσχέσεις για καλύτερη ποιότητα ζωής, κάνουμε εγγραφή σε κάποιο γυμναστήριο που συνήθως είναι ήδη μέλος κάποιος γνωστός μας. Βεβιασμένη κίνηση και χωρίς πολύ σκέψη συνήθως, αποσκοπεί στο να δικαιολογήσουμε τον εαυτό μας, οτι δηλαδή εμείς την προσπάθειά μας την κάναμε αλλά κάτι άλλο φταίει που δεν συνεχίσαμε.

Τα οφέλη της της γυμναστικής όμως βρίσκονται στην διατήρηση αυτής της συνήθειας. Ας προσέξουμε λοιπόν κάποια πράγματα που μπορούν να μας βοηθήσουν σ’αυτό.

Αναλύοντας τους τρόπους με τους οποίους αγοράζουμε ή οχι μια παροχή υπηρεσίας όπως το γυμναστήριο, ανάλογα με τον τύπο καταναλωτή που είμαστε, θα βρούμε τι πραγματικά ταιριάζει στον καθένα. Οι τρόποι και η ανάλυσή τους είναι οι εξής:

1. Η φήμη και το όνομα του γυμναστηρίου

Σ’αυτή την κατηγορία βρίσκονται όσοι αγοράζουν συνδρομή από κάποιο γυμναστήριο απλά και μόνο γιατί άκουσαν από κάποιους καλές κριτικές, γιατί είδαν πολλές διαφημίσεις του ή κάτι αντίστοιχο. Κάτι τέτοιο δεν είναι κακό καθώς αυτό, για το γυμναστήριο, σημαίνει οτι είναι μια υγιής επιχείρηση που κάνει το καλύτερο που μπορεί να ακουστεί και να μαθευτεί στην περιοχή του. Δεν συνεπάγεται όμως οτι είναι και το καταλληλότερο για μας.

2. Η τιμή του

Υπάρχουν δυο ακραίες εκδοχές σ’αυτή τη θέση. Οι άνθρωποι που αγοράζουν καθαρά και μόνο για την φθηνή τιμή και αυτοί που θέλουν να διαθέσουν πολλά χρήματα πιστεύοντας οτι μόνο έτσι θα μπορέσουν να έχουν μια καλή παροχή. Οι μεν πρώτοι στο βωμό της χαμηλής τιμής είναι διατεθειμένοι να ρισκάρουν την ποιότητα της παροχής αλλά και την υγεία τους και οι δε είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν υπερβολικά με κίνδυνο να εξαπατηθούν από επιτήδιους.

3. Η τοποθεσία του

Δυο περιπτώσεις και εδώ. Αυτοί που πηγαίνουν σε όποιο γυμναστήριο απλά βρίσκεται κοντά τους, χωρίς να δώσουν σημασία αν είναι αυτό που ψάχνουν και αυτοί που πηγαίνουν σε κάποιο γυμναστήριο μακριά από το μέρος που βρίσκονται προκειμένου να διατηρήσουν την ανωνυμία και την ιδιωτικότητά τους από τον περίγυρό τους. Στην πρώτη περίπτωση διακινδυνεύουν να δυσαρεστηθούν ή να βαρεθούν στο γυμναστήριο αν δεν τους καλύπτει, ανάλογα με τις απαιτήσεις τους, ενω στην δεύτερη να κουραστούν από τον εξτρά χρόνο που πρέπει να διαθέσουν ειδικά για την μεταφορά τους από και προς το γυμναστήριο.

4. Η ποιότητα των παροχών του
Έδω βρίσκονται όσοι καθαρά δεν ενδιαφέρονται για την τιμή παρά μόνο για την καλύτερη ποιότητα παροχών την οποία θα πάρουν. Δεν μπορούν να είναι σίγουροι όμως οτι αυτό τους αντιπροσωπεύει και είναι το κατάλληλο για αυτούς.

5. Ο υπερκαταναλωτισμός μας

Δεν είναι λίγες οι φορές που αγοράζουμε απλά γιατί είμαστε καταναλωτικά όντα και με μικρή παρότρυνση, ακόμα και από κάποιον απλά γνωστό μας, καταλήγουμε με προϊόντα που δεν θα κάνουμε ποτέ χρήση, δεν θα αποκομίσουμε κανένα όφελος από αυτά και έχουμε πετάξει τα χρήματά μας.

Η καλύτερη απόφαση για την επιλογή γυμναστηρίου, αν εξαιρέσουμε την δύναμη της διαφήμισης που μπορεί να μας οδηγήσει σε αγορές μόνο για την φήμη και το όνομα και τον υπερκαταναλωτισμό μας, που έτσι κι αλλιώς είναι καλό να χαλιναγωγήσουμε, βρίσκεται στα υπόλοιπα. Καλό είναι το γυμναστήριο να βρίσκεται σχετικά κοντά μας για να μην χάνουμε πολύτιμο για όλους χρόνο. Επίσης η σχέση ποιότητας-τιμής (value for money) είναι αυτή που πρέπει να μας κατευθύνει στις αγορές μας.

Η ποιότητα του γυμναστηρίου καθορίζεται από τις παροχές του, τους χώρους του, τους γυμναστές του, την αντιμετώπιση προς τους πελάτες του και την ποικιλία των ομαδικών προγραμμάτων του. Βασικές προϋποθέσεις θεωρούνται επίσης η καθαριότητα του χώρου, ο εξαερισμός του και φυσικά η επαρκής ασφάλειά του.

Καλό είναι να προσέξουμε να μας βολεύουν οι ώρες των ομαδικών προγραμμάτων που μας ενδιαφέρουν καθώς και το ωράριο λειτουργίας του γυμναστηρίου.

Πριν την εγγραφή σας εξακριβώστε τι ακριβώς αγοράζετε με τα χρήματά σας. Επιβεβαιώστε όλες τις παροχές που σας ανέφεραν και σας υποσχέθηκαν και προσπαθήστε να τις κάνετε όλες χρήση μέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο καλύτερης ποιότητας ζωής. Έτσι θα έχετε περισσότερα κίνητρα να διατηρήσετε έναν υγιεινότερο τρόπο ζωής για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Δεν θα πρέπει να απορρίψουμε το συνδυασμό της αισθητικής του χώρου με το προσωπικό μας γούστο.

Καταλήγοντας λοιπόν η διατήρησή μας σε έναν χώρο γυμναστηρίου ξεκινάει πριν ακόμα φτάσουμε σ’αυτόν. Σημαντικό είναι να ξέρουμε τι ακριβώς ζητάμε από έναν αντίστοιχο χώρο έτσι ώστε να μπορούμε να αυξήσουμε ή να μειώσουμε τις απαιτήσεις μας ανάλογα με το ποσό που θέλουμε να διαθέσουμε και τον στόχο που θέλουμε να επιτύχουμε.

Σημάδης Θεόδωρος
Personal Trainer-Group Exercise Trainer