Με την παρουσία της στη φετινή Έκθεση του Ντιτρόιτ, η VW δίνει ξεκάθαρα έμφαση στον οικολογικό της προσανατολισμό παρουσιάζοντας δύο «καθαρές» προτάσεις.

Η γερμανική εταιρεία, πέρα από τα ήδη γνωστά και καθιερωμένα μοντέλα της γκάμας της, παρουσίασε στο φετινό Σαλόνι του Ντιτρόιτ δύο νέα και οικολογικά ασφαλώς μοντέλα, το πρώτο σε πρωτότυπη μορφή και το δεύτερο σε… τελική! Ξεκινώντας από το E-Bugster Concept, από την ονομασία και μόνο, αμέσως αντιλαμβάνεται κανείς τις «προθέσεις» της VW.

Με το γράμμα «Ε» να αντιπροσωπεύει τη λέξη «Electric» και κατ’ επέκταση τον τύπο της κινητήριας μονάδας και την «Bugster» να προέρχεται από την… άθροιση των λέξεων «Bug», που στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού αποτελεί το παρατσούκλι του Beetleκαι «ster», πίσω από την οποία κρύβεται η λέξη «speedster», το νέο αυτό concept car βασίζεται στο τελευταία γενιάς Beetleθυμίζοντας, χάρη στη χαμηλότερη και πιο επίπεδη οροφή του, τις βαμμένες σε μαύρο χρώμα εμπρός κολώνες αλλά και τις φαρδύτερες στο πίσω μέρος, μοντέλο της κουπέ κατηγορίας.

Η αθλητική περιβολή του οχήματος, που μάλλον αποτελεί μια σχεδιαστική σπουδή των Γερμανών και λιγότερο ένα μοντέλο που με αλλαγές θα δούμε σύντομα στην αγορά, ενισχύεται από τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών, το χαμηλότερο κατά 90 χλστ. ύψος του αμαξώματος (συνολικά, αγγίζει τα μόλις 1,4 μ.), το μεγαλύτερο πλάτος του (+30 χλστ.) και τους διαφορετικούς σε σχεδίαση εμπρός και πίσω προφυλακτήρες.



Σε ότι αφορά την κινητήρια μονάδα, οι ιθύνοντες της VW έχουν επιλέξει να εγκαταστήσουν έναν εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα –ίδιος με αυτόν που θα κινεί και το ηλεκτρικό Golf E-motion που σύντομα θα πάρει το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής- ο οποίος αποδίδει 114 ίππους και συνδυάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες είναι εγκατεστημένες πίσω ακριβώς από το πίσω κάθισμα που λάμπει δια της απουσίας του.

Σύμφωνα με τα επίσημα ανακοινωθέντα της VW, η αυτονομία κίνησης του αμιγώς ηλεκτρικού αυτού μοντέλου αγγίζει τα 180 χλμ., τη στιγμή που για την επιτάχυνση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται περί τα 11 δλ. Σε ότι αφορά τη… σίτιση των συσσωρευτών με ενέργεια, η γερμανική εταιρεία ανακοινώνει πως το σύστημα φόρτισης, το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με εταιρείες, όπως η GM, Porsche, Mercedes, BMW, Audiκαι Ford, απαιτεί μόλις 35 λεπτά για μια πλήρη φόρτιση, ενώ, φυσικά, η τροφοδότησή τους πραγματοποιείται και μέσω της πέδησης του οχήματος.

Θυμίζουμε πως μια αντίστοιχη πρωτότυπη έκδοση (βλ. Beetle Ragster), η οποία βασιζόταν στην τότε ανοιχτή παραλλαγή του Σκαθαριού, είχε παρουσιαστεί από τη VW τον Ιανουάριο του μακρινού πλέον 2005, επίσης στην Έκθεση του Ντιτρόιτ.



Η δεύτερη νέα πρόταση της VW είναι το νέο Jetta Hybrid. Πρόκειται, όπως μαρτυρά και η ονομασία του, για την υβριδική παραλλαγή του μικρο-μεσαίου σεντάν της VW, η οποία, σε αντίθεση με τον… ηλεκτρικό κουπέ Σκαραβαίο, δεν αποτελεί μια σχεδιαστική άσκηση, αλλά για ένα αυτοκίνητο που στα τέλη περίπου της χρονιάς θα πατήσει και επίσημα τους τροχούς του στους δρόμους της Β. Αμερικής.

Εδώ, την κίνηση παρέχει ο γνωστός TSI 1.400αρης κινητήρας των 150 ίππων του γερμανικού ομίλου, σε συνδυασμό με μπαταρίες ιόντων λιθίου και έναν ηλεκτροκινητήρα συνολικής ισχύος 20 kW (27 περίπου ίππων). Χάρη στην ύπαρξη ενός εξελιγμένου συμπλέκτη, παρέχεται η δυνατότητα ανεξάρτητης λειτουργίας των δύο κινητήριων συνόλων ή ασφαλώς και ταυτόχρονης… συνεισφοράς τους στην κίνηση του νέου Jetta Hybrid. Στην περίπτωση λειτουργίας μόνο του ηλεκτροκινητήρα, η αυτονομία κίνησης ανέρχεται στα 2 περίπου χλμ. με ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 70 χλμ./ώρα.

Συνδυαστικά, οι δύο κινητήριες μονάδες, αποδίδοντας 170 ίππους, εξασφαλίζουν απόλυτα ανταγωνιστικές επιδόσεις –εφάμιλλες με εκείνες ενός αυτοκινήτου με ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,5 λίτρων- και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα της τάξης των 9 δλ. Αξίζει να προσθέσουμε πως το JettaHybrid έχει επιβαρυνθεί σε βάρος σε σχέση με τη βενζινοκίνητη παραλλαγή του κατά 100 περίπου κιλά (σημ.: το συνολικό του παραμένει κάτω από το άτυπο όριο των 1.500 κιλών).



Εξωτερικά, το υβριδικό Jetta ξεχωρίζει με μιας. Βασικό κριτήριο σε σχέση με τις επιλογές των σχεδιαστών του αποτέλεσε η βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης του οχήματος συνολικά κατά 10%. Για το λόγο αυτό, νέα είναι η μορφή των προφυλακτήρων και των τροχών που έχουν διάμετρο μόλις 15 ίντσες, ενώ χαρακτηριστική είναι και η προσθήκη σπόλιερ εμπρός/πίσω και αεροδυναμικού διαχύτη πίσω. Αντίστοιχου ύφους και περιεχομένου είναι οι αλλαγές που συναντώνται και στο εσωτερικό και κυρίως στον πίνακα οργάνων, όπου δεσπόζει η ένδειξη του εκάστοτε προγράμματος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος κίνησης.

(4troxoi)