Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων, αφού επεξεργαστεί τις αιτήσεις, αποστέλλει αρχείο στην αρμόδια ΔΟΥ και ο προϊστάμενός της αποφασίζει, εκτός από την αναστολή διακοπής του ρεύματος, την καταβολή του τέλους σε περισσότερες δόσεις ή - εφόσον πιστοποιείται απόλυτη οικονομική αδυναμία - τη διαγραφή του τέλους ακινήτων.

Ωστόσο, όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν από μόνοι τους την ηλεκτρονική αίτηση, καταφεύγουν στις Εφορίες προκειμένου να την υποβάλουν χειρόγραφα, ενώ πλήθος κόσμου επισκέπτεται ταυτόχρονα τους Δήμους προκειμένου να διορθώσουν λάθη στα στοιχεία υπολογισμού του τέλους ακινήτων στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, κυρίως εσφαλμένες αποτυπώσεις στην επιφάνεια του ακινήτου, και λάθη σχετικά με την παλαιότητα και την τιμή ζώνης. Υπενθυμίζεται πως η προθεσμία διόρθωσης των λαθών στους Δήμου εκπνέει στις 20 Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με καταγγελίες πολιτών τόσο τα αρμόδια γραφεία των Δήμων όσο και οι Εφορίες δεν εξυπηρετούν ομαλά τα σχετικά αιτήματα ή το κάνουν με μεγάλη καθυστέρηση, καθώς τα αρμόδια γραφεία είναι υποστελεχωμένα ή οι υπάλληλοι δεν έχουν λάβει τις σχετικές οδηγίες. Μάλιστα, τεράστιος φόρτος εργασίας παρατηρείται ήδη στα γραφεία των προϊσταμένων των Εφοριών.

Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών δεν αποκλείουν να δοθεί παράταση τόσο στη διαδικασία διόρθωσης των στοιχείων υπολογισμού του τέλους ακινήτων, όσο και στο χρόνο υποβολής των αιτημάτων εξαίρεσης.